حسيني توانايي تصدي وزارت ارشاد را دارد
عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: حسيني در مقايسه با گزينه هاي ديگري که براي تصدي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مطرح شده بودند، مناسب تر و توانايي انجام اين مسووليت را دارد.   
حجت الاسلام حميد رسايي با بيان اينکه وزير پيشنهادي وزارت ارشاد با حضور در مجلس برنامه هاي خود را اعلام و نمايندگان نيز انتظارات خود را بيان داشتند، اظهار داشت : مجلس به آقاي حسيني، نظر مساعد دارد و وي در مجلس راي مي آورد و من هم شخصا به وي راي خواهم داد.
وي، در ادامه مشکل اصلي حوزه فرهنگ وهنر کشور را در سياستگذاري ها و نوع نگاه غيرفرهنگي به اين عرصه خواند و گفت: متاسفانه نگاه موجود به فرهنگ، نگاه "مترمربعي" است و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي آينده بايد با تصحيح نگاه موجود، وارد اين حوزه شود.
رسايي تصريح کرد: بسياري مواقع وقتي مسوولين مي خواهند گزارشي از فعاليت هاي فرهنگي ارائه دهند بخش عمده اي از آن به ساخت و سازها و تامين تجهيزات برمي گردد و براي مثال عنوان مي شود که چند متر مربع کتابخانه يا مجتمع فرهنگي هنري در استانها ساخته شده است درصورتيکه من اين را کار فرهنگي نمي دانم هرچند معتقدم اين اقدامات در گسترش فرهنگ، بي تاثير نيست.
به اعتقاد وي به جاي مقايسه شاخص هاي کمي فرهنگي در استان هاي مختلف بايد ميزان تغيير مثبت فرهنگ عمومي اين مناطق در فواصل زماني معين مورد بررسي قرار گيرد و به اقدامات انجام گرفته در زمينه توليد، چاپ و توزيع کتاب بيش از پيش توجه شود.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، انجام فعاليت هاي فرهنگي هنري بر اساس ملاک هاي سليقه اي را يکي ديگر از کاستي هاي اين حوزه برشمرد و گفت: وزير ارشاد آينده بايد سعي کند اين نقيصه مهم را برطرف کند و لوايح تخصصي و کارشناسي براي اصلاح قوانين فرهنگي که نيازمند بازنگري هستند به مجلس ارائه دهد.
وي يادآور شد: براي نمونه در حوزه مطبوعات، اگرچه قانون مطبوعات فعلي از قوانين قبلي بهتر است اما ظرفيت و کشش لازم براي فعاليت هاي رسانه اي امروزي مانند رسانه هاي ديجيتال، پايگاه ها و سايت هاي اينترنتي را ندارد و حتي در حوزه رسانه هاي مکتوب نيز از ظرفيت لازم برخوردار نيست که اميدواريم با اجرايي شدن قانون جامع رسانه اي کشور در برنامه پنجم توسعه، اين مهم به تحقق درآيد.
رسايي ادامه داد: متاسفانه در بحث مميزي کتاب نيز دچار ابهاماتي هستيم که بايد با همکاري وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي و شوراي عالي انقلاب فرهنگي، رفع ابهام صورت پذيرد.
وي درخصوص ديگر انتظارات نمايندگان مجلس از وزير فرهنگ و ارشاد آينده، خاطرنشان کرد: توجه به مسائل فرهنگي استان ها، هنرمندان و فعالان فرهنگي و موسسات فرهنگي هنري استان هاي مختلف کشور بايد از سوي وزير ارشاد آينده مدنظر قرار گيرد.
"سيد محمد حسيني" ، وزير پيشنهادي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ،در حال حاضر قائم مقام وزير علوم، رييس دانشگاه پيام نور و رييس هيات مديره انتشارات علمي و فرهنگي است.
حسيني ، سوابق فرهنگي همچون رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي، مشاور رييس سازمان فرهنگ وارتباطات، انجام فعاليت هاي فرهنگي و رسانه اي در صدا و سيما و مديريت عامل و رياست هيات مديره انتشارات سروش را در پرونده کاري خود دارد.
نسخه چاپی