ایران به مرحله تجارت محصولات هسته ای دست یافت

 
با پیگیری‌های دولت نهم و توانمندی متخصصان داخلی و با وجود کارشکنی‌ها و تهدیدات دشمنان، کشورمان علاوه بر دستیابی به غنی‌سازی هسته‌ای، وارد مرحله تجارت محصولات هسته‌ای شده است.به گزارش شبکه ایران، "شمس‌الدین حسینی" در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد افزود: دفاع از حق دستیابی ملت ایران به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای از افتخارات و اقدامات بسیار مهم و سازنده دولت نهم در سطوح ملی و بین‌المللی است.
وی گفت: دولت نهم با وجود همه کارشکنی‌ها و تهدیدات دشمنان، با افزایش خودباوری و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل متخصصان توانمند داخلی توانست کشورمان را به سطح بالایی از دانش هسته‌ای برساند.
حسینی اظهار داشت: معاندان و استکبار جهانی با همه تهدیدها و کارشکنی‌های خود نمی‌خواستند ایران اسلامی به دانش تخصصی انرژی هسته‌ای دست یابد.
 
پرداخت سهام عدالت به 36 میلیون نفر
وزیر اموراقتصادی و دارایی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: ازابتدای واگذاری سهام عدالت به مردم تاکنون 36 میلیون نفر از واجدین شرایط با سرانه درآمدی پایین در کشورمان سهام عدالت دریافت کرده‌اند.
حسینی گفت: همچنین در این مدت 12 میلیون و 700 هزار نفر هم سود سهام عدالت خود را دریافت کرده‌اند.
 
مسکن مهر نیاز اساسی مردم
حسینی در عین حال با تاکید بر اینکه مسکن از نیازهای اساسی مردم و جوانان است، گفت: با توجه به این مساله دولت نهم طرح مسکن مهر را با هدف خانه‌دار شدن افراد فاقد مسکن در کشور در دستور کار خود قرار داده و تاکنون اقدامات بسیار مثبت و سازنده‌ای داشته است.
 
پرداخت تسهیلات
حسینی، افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران و کارکنان دولت و پرداخت تسهیلات در قالب بنگاه‌های اقتصادی زودبازده اقتصادی را از دیگر فعالیت‌های موثر دولت نهم برای ارایه خدماتی صادقانه و عدالت محورانه به آحاد مختلف مردم ذکر کرد.
/1001/
نسخه چاپی