مدودیف خواستار راه اندازی شبکه تلویزیونی اسلامی روسیه شد

 
ریانووستی گزارش داد مدودیف روز جمعه در دیدار با مفتی های مذهبی روسیه در سوچی اعلام کرد: نباید از واژه "افراط گرایی اسلامی" استفاده کرد.به گزارش شبکه ایران، رییس جمهور روسیه گفت: اشرار را باید اشرار نامید، آنها محتوای مذهبی ندارند. آنها مسلمان نیستند، تبهکارند. باید آنها را هم در تلویزیون و هم در رسانه های گروهی اشرار نامید.
 
همچنین شبکه تلویزیونی روسیا الیوم روز شنبه گزارش کرد: دمتیری مدودیف رییس جمهور روسیه در این دیدار خواستار راه اندازی یک شبکه تلویزیونی اسلامی در این کشور برای تشریح اصول و مفاهیم دین اسلام شد.   
 
مدودیف در دیدار با مفتی های روسیه با اشاره به اینکه تلویزیون دینی باید روزآمد واخلاق گرا باشد، خواستار همکاری امامان جمعه و علمای دینی برجسته در تاسیس این شبکه تلویزیونی اسلامی شد.
 
وی تاکید کرد که فعال سازی هر چه بیشتر اقدامات روحانیون اسلامی از طریق رسانه های گروهی و اینترنت با هدف توضیح ارزشهای حقیقی اسلام و جلوگیری از تبلیغات افراط گرایانه ضروری است.
 
مدودیف با تاکید بر حمایت کامل از موسسات اسلامی در شمال قفقاز تاکید کرد که بدون افزایش نفوذ روحانیون نمی توان مشکلات موجود در منطقه را حل کرد.
 
وی خطاب به رجال اسلامی گفت: در این رابطه شما می توانید که کاملا بر حمایت دولت روسیه و رییس جمهور مطمئن باشد.
 
 
/1001/
نسخه چاپی