هدف رسانه‌های اپوزسیون از تمرکز بر مساله تخلفات درکهریزک
پس از آنکه مقام معظم رهبری دستور تعطیلی فوری بازداشتگاه کهریزک را صادر فرمودند پروژه جدید رسانه‌های اپوزسیون با موضوع نحوه رفتار با زندانیان در ایران کلید خورد.
 
دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر تعطیلی "فوری" بازداشتگاه کهریزک و همچنین فرمایشات ایشان در دیدار با دانشجویان نخبه که چند روز پیش انجام شد، نشان از آن دارد که ایشان بیش و پیش از هر شخص و گروه دیگری پیگیر تخلفات احتمالی صورت گرفته در مواجهه با رفتارهای ناشایست و غیرقانونی در برابر متهمین هستند.
 
ایشان در بخشی از فرمایشات خود در دیدار صمیمی دانشجویان که عصر روز چهارشنبه گذشته برگزار شد، با اشاره به سخنان مطرح شده درباره لزوم پیگیری دستور رهبری در برخورد با حادثه کوی دانشگاه و مسئله کهریزک فرمودند: در حوادث پس از انتخابات تخلفات و جنایاتی صورت گرفته است که بطور قطع با آن‌ها برخورد خواهد شد.
 
مقام معظم رهبری با تأکید بر رسیدگی به آسیب دیدگان در مسئله کهریزک و همینطور بررسی موضوع معدود کسانی که در این مسئله جان باخته‌اند افزودند: البته اینگونه مسائل نباید با مسئله اصلی بعد از انتخابات خلط مبحث شود؛ عده‌ای، ظلم بزرگی را که پس از انتخابات به مردم و نظام اسلامی شد و هتک آبروی نظام در مقابل ملت‌ها را نادیده می‌گیرند و مسئله کهریزک یا کوی دانشگاه را قضیه اصلی قلمداد می‌کنند اما این نگاه، خود یک ظلم آشکار است.
 
با این حال از یک‌ماه پیش که رهبر فرزانه انقلاب دستور تعطیلی بازداشتگاه کهریزک را صادر فرموده‌اند، رسانه‌های اپوزسیون پروژه جدیدی را حول محور مذکور و نحوه برخورد با زندانیان کلید زده‌اند؛ اقدامی که رهبری از آن تعبیر به  "ظلم آشکار" کرده‌اند.
 
در همین راستا شایعات گسترده و بسیاری در خصوص زندان‌ها و شکنجه زندانیان ساخته و پراکنده شده است؛ معروفترین شایعه‌ای که در این راستا می‌توان به آن اشاره کرد، ادعای شیخ اصلاحات مبنی بر "تجاوز جنسی" به بازداشت شدگان است که به علت خالی بودن دستانش از ارائه سند از آن پا پس کشید.
 
با این حال مهمترین فایده ای که این پروژه برای اپوزسیون دارد، منحرف کردن افکار عمومی از دادگاه‌های متهمان کودتای مخملی است .علاوه بر این، ترفند مذکور می تواند اعترافات و افشاگری های مطرح شده از جانب متهمان را تحت فشار شکنجه جلوه دهد.
 
چنانکه تاکنون تمام این گروه‌ها اعترافات متهمان در چهار دادگاه قبلی را تحت فشار شکنجه اعلام کرده‌اند.
 
این ارتکاز رسانه ای همچنین می تواند برای سران اصلی اغتشاش فرصتی را ایجاد کند تا در سایه رسیدگی به جرائم واقع شده در کهریزک، کوی دانشگاه و ... ، افکار عمومی  واذهان مسوولین را از رسیدگی به "ظلم بزرگ" در وقایع پس از انتخابات که به تعبیر انقلاب"هتک آبرو از نظام اسلامی در برابر دیدگان مردم دنیا" بوده است، منحرف سازند. 
 
بدین ترتیب به نظر می رسد رسانه های مذکور با کمک شخصیت های سیاسی وابسته و نزدیک به خود و همچنین معدودی از نمایندگان مجلس سعی دارند تا به این واسطه هم فرصت را برای تندروی های آتی سران خود در فضای سیاسی کشور فراهم کنند و هم چهره نظام را به واسطه این رفتار رسانه ای بیش از آنچه در "ظلم بزرگ" انجام شد، ملکوک نمایند.
نسخه چاپی