سران آشوب‌ها را محاکمه کنید
آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: دستگاه قضایی برای جلب اعتماد مردم، باید با عوامل اصلی اغتشاسات اخیر کشور بدون مماشات برخورد کند.
 
برخورد قاطع با سران آشوب‌های اخیر" موضوعی است که به ویژه پس از جلسه چهارم دادگاه محاکمه طراحان آشوب‌ها، به مطالبه تقریبا همه شخصیت‌های دینی، مردم، مسئولان دولت، شخصیت‌های دانشگاهی و سیاسی و... تبدیل شده است.
 
دادگاه چهارم محاکمه عوامل و طراحان آشوب‌های اخیر که به افشای ابعاد تکان‌دهنده‌ای از نقش سران آشوب‌ها پرداخت، همگان را در مطالبه خود از مسئولان قضایی و امنیتی جدی‌تر کرده است.
 
در این راستا آیت الله ناصر مکارم شیرازی، روز پنجشنبه در درس تفسیر قرآن مجید در حرم مطهر حضرت معصومه(سلام الله علیها) با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره برخورد با تخلفات صورت گرفته، افزود: با وجود این سخنان، دیگر دستگاه قضایی عذری ندارد که در برخورد با کسانی که درجریان اغتشاشات نقش اصلی را داشته‌اند، مماشات کند.
 
وی گفت: باید همه دربرابر قانون یکسان باشند و امیدوارم دستگاه قضایی به مسایل اخیر به صورت کامل و روشن رسیدگی کند.
 
امواج مطالبه برای محاکمه سران آشوب‌ها، امروز جمعه دامنه بسیار وسیع‌تری یافت و تقریبا همه مراسم‌های نمازجمعه در سراسر کشور را درنوردید.
 
در مهمترین نمونه آن، رئیس جمهور در مراسم نماز جمعه تهران، خواستار برخورد قاطع با سران آشوب‌ها شد.
 
احمدی نژاد در سخنرانی پیش از خطبه‌ها، گفت: یک خواسته من از مسئولان امنیتی و قضایی این است که با کسانی که در لباس دوست، دست به اقدامات غیرانسانی زدند، بدون گذشت و با قاطعیت برخورد شود چرا که این افراد دو خیانت مرتکب شدند، اول اینکه به مردم ضربه زدند و دوم چهره پاک نظام جمهوری اسلامی را مشوه کردند.
 
گزارش‌ها از سراسر کشور نیز حاکی است که ائمه جمعه استان‌های مختلف بر برخورد قاطع با سران آشوب‌ها تاکید کرده‌اند.
 
گفتنی است، پس از خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته تهران که در آن، آیت‌الله جنتی خواستار برخورد قاطع با سران آشوب‌ها شده بود، رسانه‌های اصلاح‌طلب بلافاصله واکنش نشان دادند
نسخه چاپی