دبیر تحریریه سایت جمهوریت در روزنامه قالیباف
جمشیدی دبیر تحریریه جمهوریت، به عنوان  دبیر تحریریه روزنامه تهران امروز منصوب شد.
 
ایرج جمشیدی دبیر تحریریه سایت جمهوریت، به عنوان  دبیر تحریریه روزنامه تهران امروز منصوب شد.
 
روزنامه تهران امروز از روزنامه‏هایی است که هزینه مالی آن توسط محمدباقر قالیباف شهردار تهران تامین می‏شود.
 
ایرج جمشیدی که در روزنامه شرق بخش پارلمانی را اداره می کرد در چند ماه اخیر علاوه بر دبیری تحریریه سایت جمهوریت، دبیر سرویس سیاسی روزنامه‏ی «اعتماد» نیز بود که پای ثابت گفتگوهای خبری بی.بی.سی فارسی و رادیو صدای آمریکا بوده است.
 
وی از نویسندگان سایت گروه غیر قانونی دفتر تحکیم(طیف علامه) است.
 
صاحب امتیاز روزنامه، مؤسسه سیمای مهر هستی اعلام شده است.
 
مؤسسه سیمای مهر هستی که روزنامه تهران امروز بیش از 2 ماه با صاحب امتیازی این مؤسسه منتشر شده است، اساساً ثبت نشده و از لحاظ ظوابط قانونی وجود خارجی ندارد.
 
بنا بر این گزارش، روزنامه تهران امروز تا حدود فروردین 1387 به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی پرویز اسماعیلی مدیرعامل خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اداره می شد اما بنا به دلایل اعلام نشده ای وی روزنامه را به تیم جدیدی واگذار کرد.روزنامه تهران امروز پس از خروج اسماعیلی، با صاحب امتیازی مؤسسه سیمای مهر هستی ادامه انتشار داد اما در بررسی پرونده این روزنامه مشخص شد مؤسسه ای با این عنوان در اداره کل مشارکت های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت نشده و تنها شرکتی با این عنوان وجود دارد که برخی مدارک را برای ثبت مؤسسه به این اداره کل تحویل داده است.
 
صاحب امتياز اصلى اين روزنامه در واقع سازمان تبليغات اسلامى بود اما ۳ سال پيش، پس از آنكه سيد مهدى خاموشى رئيس سازمان تبليغات نسبت به انتشار «تهران امروز» تمايلى نشان نداد، امتياز آن را به نام يك شخصيت حقيقى تغيير داد كه البته وى نيز چند ماهى است مسئوليت اداره اين روزنامه را واگذار كرده است.
 
برپايه اين گزارش، ساختمان اين روزنامه واقع در خيابان طالقانى هم متعلق به سازمان تبليغات اسلامى بوده كه آن را به يكى از مؤسسات زيرمجموعه خود واگذار كرده بود؛ اما گفته مى شود ارتباطات ويژه گردانندگان اين دو مجموعه باعث شد كه سازمان تبليغات اين ساختمان را نيز به قيمت بسيار نازلى به تيم محمد باقر قاليباف به فروش رساند.
 
اين شركت تا مدتى قبل به نام «چهره مهر هستى» و محل آن در خيابان آفريقا، خيابان شهيد يزدان پرست بوده است که در حال حاضر به خیابان مفتح نقل مکان کرده است..
 
مهمترين ويژگى اين شركت تركيب هيأت مديره آن است: هادى ايازى (مشاور عالى شهردار تهران)، سيد مهدى هاشمى تشكرى (معاون حمل و نقل و ترافيك شهردارى تهران)، مهدى ذاكرى بايگى (مدير كل اجتماعى قوه قضائيه و مدیر عامل فعلی روزنامه همشهری)، عليرضا ظهره وند (مدير جامعة الصادق) و نيز پرويز اسماعيلى (مدير عامل خبرگزارى مهر).
 
ظهره وند رئيس هيأت مديره و ذاكرى نايب رئيس و مديرعامل اين شركت است.
مؤسسه سيماى مهر هستى كه پيش از اين، زمينه فعاليت هايش آموزشى و ارائه خدمات به مؤسسات فرهنگى بوده، به تازگى مطالعات سياسى و اجتماعى را هم به فعاليت هاى خود افزوده است.
 
گفتنى است به دستور شهردار تهران چاپ، توزيع و امور آگهى تهران امروز مستقيماً توسط روزنامه همشهرى صورت مى گيرد و حتى پرداخت هزينه كاغذ و ... اين روزنامه را هم قاليباف برعهده گرفته است.
 
گفته مى شود شهردار تهران كه در حال حاضر علاوه بر اين روزنامه و همچنين روزنامه همشهرى به عنوان ارگان مديريت شهرى تهران، ۲ روزنامه ديگر را نيز در اختيار دارد، مدتى است كه درصدد اجاره ۸ نشريه ديگر نيز برآمده. حمايت مالى و پشتيبانى چندين سايت و پايگاه خبرى توسط محفلى كه خود را به محمد باقر قاليباف نسبت مى دهند و همواره شديدترين حملات و موج تخريبى را عليه دولت به كار بسته اند، از ديگر فعاليت هاى رسانه اى و تبليغاتى اين جريان است.
 
روزنامه تهران امروز ، تیرماه گذشته با انتشار ويژه نامه اي 16 صفحه اي، سياه نمايي عليه رئيس جمهور و دولت را بسيار فراتر از رويه معمول روزنامه هاي زنجيره اي به انجام رساند! به بخشهايي از عبارات بكار رفته دراين روزنامه توجه كنيد:
 
«دوران مديريت دولت نهمي ها بر پايتخت چنان بود كه در سومين سالگرد تشكيل اين دولت هنوز يادگاري هاي بسيارش بر پيكره اين شهر خودنمايي مي كند... ابهامات و تخلفات مالي شهرداري تهران در زمان مديريت احمدي نژاد يادگاري دولت نهمي ها و شاهنامه اي از شاهكارهاي شهردار ديروز و رئيس جمهور امروزمان است... احمدي نژاد، شهردار وقت تهران كه دكتراي خود را هم در حوزه حمل و نقل عمومي و ترافيك گرفته است باعث و باني اصلي احداث مونوريل صادقيه بود كه 3 سال است بر عقل و منطق همه تجربيات جهاني مي خندد... امروز مونوريل در باغ وحش ها ، شهربازي ها و نمايشگاه هاي شهرهاي جهان به كار گرفته مي شود... امضاهاي آخرين احمدي نژاد در لباس شهردار بر برگه هايي با نشان شهرداري تهران تعهدات بسياري را از جنبه مالي و اعتباري بر شهرداري تهران تحميل كرده است... كالبد شكافي عملكرد دست اندركاران دولت حاكي از اين است كه كلمه «زن» و «زن» بودن به جرمي نامشخص بدل شده است... افزايش فشار سياسي به ايران از يك سو و مظلوم نمايي هرچه بيشتر اسرائيل و جلب حمايت قاطع تر غرب از رژيم صهيونيستي در قبال موضع رئيس دولت ايران از سوي ديگر از جمله دستاوردهاي پروژه نفي هولوكاست بود كه توسط رئيس دولت نهم نصيب ايران شد... احمدي نژاد در دوران رياست جمهوري علاقه دارد از روش «دوربرگرداني» براي تمشيت امور استفاده كند تا جايي كه مي توان دولت احمدي نژاد را دولت «دوربرگردان» نيز توصيف كرد... مبنا و محور سياست دوربرگرداني ساده سازي امور است... هاله نور با همين نگاه رويت مي شود... با همين فرض است كه نياز چنداني به كارشناس و متخصص احساس نمي شود... وقتي بنا به ادعاي احمدي نژاد «مديريت» امور حتي مديريت جلسه دانشگاه كلمبيا با حضرت ولي عصر(عج الله تعالی الفرجه الشریف) باشد، تكليف مخالفان و منتقدان اين دولت كاملاً قابل حدس است...»
 
گفتني است بلافاصله پس از انتشار اين سياه نامه موهن از سوي روزنامه تهران امروز، مسئول اين روزنامه به اتهام چاپ مطالب و تصاوير اهانت آميز نسبت به رئيس جمهور و نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي و ايراد افترا، با شكايت مدعي العموم به دادسراي كاركنان دولت احضار شد. لیکن به دلیل نفوذ یکی از اعضای هیات مدیره این روزنامه در قوه قضاییه و فشار قالیباف، این روزنامه مجددا در جریان انتخابات ریاست جمهوری منتشر و همراه با روزنامه همشهری به همنوایی با اغتشاشگران پرداخت.
 
لازم به یادآوریست در جریان چهارمین دادگاه متهمان به کودتای مخملی، حمزه کرمی یکی از متهمان بازداشت شده، که در دولت قبل در سازمان بهینه سازی مصرف سوخت مشغول به کار بوده و در جریان انتخابات اخیر نیز از عوامل گرداننده سایت جمهوريت متعلق به مهدي هاشمی بوده است، در بخشی از اعترافات خود به تخلفات گسترده مهدی هاشمی رفسنجانی در انتخابات سال 1384 و استفاده وی از بیت المال به نفع پدرش برای پیروزی در برابر رقبا اشاره کرد. اين اظهارات نه تنها موجب آشفتگي مهدی هاشمی شده بلکه وی را بر آن داشت تا با ارسال نامه ای به رئیس سازمان صداوسیما با استناد به مصوبه مجمع تشخيص مصلحت نظام وقتي براي پاسخگويي وي مقرر شد.
 
کرمی در اظهاراتش به حضور خود در سازمان بهینه سازی مصرف سوخت به مدیرعاملی مهدی هاشمی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نهم اشاره می کند و قصد اکبر هاشمی رفسنجانی برای کاندیداتوری در این انتخابات را مورد توجه قرار می دهد. وي پس از افشای اینکه مهدی هاشمی از بودجه سازمان بهینه سازی مصرف سوخت به نفع پدر در این انتخابات بهره برداری کرده، می گوید: "به هر حال آقاي مهدي هاشمي رفسنجاني اعتقاد داشت انتخابات در ايران با پول بيت‌المال انجام مي شود و اعتقاد به مصرف از هزينه شخصي و پول شخصي براي انتخابات نداشت، ما بارها با وي صحبت كرده بوديم كه استفاده از بيت‌المال براي انتخابات جرم است و مجازات دارد ولي نمي پذيرفت."
 
کرمی در ادامه به جعل سند در سازمان مذکور توسط مهدی هاشمی توضیح داده و می گوید: "به‌عنوان مثال، شركت نشر ذره 500 ميليون تومان پوستر مربوط به آقاي هاشمي را چاپ كرد اما پولش را از سازمان بهينه سازي گرفت، به اين صورت كه آقاي مهدي هاشمي با توافق نشر ذره فاكتوري صوري صادر كرد، مبني بر چاپ 200‏ هزار نسخه از كتاب ‏5‏ جلدي كودك يعني يك‏ ميليون جلد كتاب و اين فاكتور صوري به‌عنوان سند اصلي تلقي شد و پولش را از سازمان بهينه سازي پرداخت نمودم و در اختيار نشر ذره قرار گرفت در حالي كه فقط تعداد ‏25‏ هزار از اين كتاب چاپ شد."
نسخه چاپی