خبرسازي رويترز عليه احمدي‌نژاد درباره صادرات نفت ايران

 فارس: رويترز با هدف جوسازي عليه ايران، با تحريف سخنان صبح امروز احمدي نژاد در مجلس كه ناظر بر تغيير رويكرد كلي كشور درباره خام فروشي نفت بوده است، از تصميم ايران براي كاهش صادرات نفت خبر داد.
 
خبرگزاري رويترز با هدف جوسازي عليه ايران تيتري غيرمنطقي در مورد سخنان صبح امروز رئيس جمهور در مجلس انتخاب كرد.
اين خبرگزاري انگليسي در تيتر خبر خود آوررده است:«رئيس جمهور ايران خواستار كاهش صادرات نفت خام شد».
در متن اين خبر نيز آمده است:«محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران در روز يك شنبه در مجلس گفت ايران بايد بخش پايين دستي خود را توسعه بيشتري دهد و صادرات نفت خام را كاهش دهد».
اين در حالي است كه رئيس جمهوري صبح امروز در جريان جلسه راي اعتماد به كابينه خواستار تغيير رويكرد كلي كشور در خام فروشي نفت و تغيير رويكرد به سمت توسعه صادرات خدمات فني و مهندسي و صادرات مواد پالايش شده نفتي شده بود و اظهارات ايشان اصلا " ناظر به اتخاذ تصميم جديدي مبني بر كاهش صادرات نفت خام نبوده است.
بر اساس گزارش رويترز، وي تاكيد كرد بخش نفت ايران بايد به كل اقتصاد اين كشور سود برساند و به ايجاد فرصت هاي شغلي كمك كند.
رويترز نوشت: احمدي نژاد تاكيد كرد:«نفت ايران يك بار ديگر بايد ملي شود و به كل صنعت كشور كمك كند. تا امروز استراتژي اصلي بهره برداري اقتصادي از اين صنعت براي تامين بودجه دولت بوده است. ما بايد اين رويكرد را تغيير دهيم.»
اين خبرگزاري در ادامه نوشته است: او توضيح بيشتري در مورد طرح ملي كردن خود نداد اما به نظر مي رسد اين طرح به لزوم توسعه منافع بخش نفت كه تحت كنترل دولت قرار دارد به تمامي سطح جامعه اشاره دارد...ايران كه پنجمين صادركننده نفت خام است قبلا گفته است بايد بخش پالايشگاهي خود را توسعه دهد.
بر اساس گزارش فارس اظهارات رئيس جمهور ايران در خصوص لزوم كاهش صادرات نفت ناظر به جلوگيري از خام فروشي و ايجاد ارزش افزوده در داخل است اما تيتر رويترز به گونه اي انتخاب شده است كه كاهش صادرات نفت خام را يك تصميم جديد دولت و رئيس جمهور ايران جلوه مي دهد.
 
 
 
 

/1001/

منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net
نسخه چاپی