دردسر یلتسین برای ماموران امنیتی
کلینتون تصریح کرده است که ماموران امنیتی در زمان سفر یلتسین به واشنگتن در سال 1995 او را مست و نیمه‌عریان در اطراف کاخ‌سفید یافته‌اند.
 
به گزارش راسخون به نقل از روزنامه تلگراف چاپ لندن با انتشار اظهارات محرمانه "بیل کلینتون" رییس‌جمهور اسبق آمریکا مشخص شد بوریس یلتسین رییس‌جمهور اسبق روسیه که به نوشیدن فراوان مشروبات الکلی شهرت داشت در زمان حضور در واشنگتن باعث دردسر ماموران امنیتی آمریکا شده است.
 
در این اظهارات که کلینتون در گفتگو با " تیلور برنچ" تاریخ نویس آمریکایی آنها را مطرح کرده است، کلینتون افشا کرده است که "بوریس یلتسین" در زمان سفر به واشنگتن در سال 1995 به حدی مست بوده که با زیرپوش به خیابان محل اقامت میهمانان خارجی در کاخ سفید آمده و در خیابان به دنبال کرایه کردن یک تاکسی بوده که ماموران سریعا وی را به محل اقامتش بازمی‌گردانند.
 
وی همچنین افزوده است که هنگامی که از یلتسین دلیل این اقدام وی را پرسیده‌اند وی در جواب گفته است من فقط پیتزا می‌خواستم.
 
کلینتون همچنین در بیان رسوایی اخلاقی خود در خصوص وابط غیراخلاقی با منشی خود "مونیکا لویینسکی" آن را باعث شکستن خود در زیر فشارهای اشخاص و فشارهای سیاسی دانسته است.
 
تیلور برنچ که 79 مصاحبه‌ محرمانه بیل کلینتون را ثبت کرده است تمام نوشته های خود را به این کتاب  با عنوان "نوارهای کلینتون؛ کشمکش با تاریخ از طریق رییس‌جمهور" تبدیل کرده که آن را در اواخر ماه جاری میلادی منتشر خواهد کرد.
 
برنچ به دعوت بیل کلینتون و در طی سال‌های 1993 تا 2001 در کاخ‌سفید حضور پیدا کرد تا مصاحبه‌ها‌یی را که در آن زمان به عنوان اسناد محرمانه به حساب آمد برای او ثبت کند. این مصاحبه‌های محرمانه را بیل کلینتون در کشوی میز شخصی‌اش نگهداری می‌کرد.
 
کلینتون در این مصاحبه‌ها در خصوص نزاع‌های شخصی خود با ال‌گور معاون اول خود که در انتخابات سال 200 شکست خورد نیز صحبت کرده است.
 
کلینتون تصریح کرده است که ماموران امنیتی در زمان سفر یلتسین به واشنگتن او را تنها و نیمه عریان در خیابان پنسیلوانیا یافته‌اند.
 
برنچ در این کتاب آورده است که با ممانعت ماموران امنیتی یلتسین که دو سال پیش فوت کرد با بیان کلماتی تهدیدآمیز عنوان کرده است که او به دنبال پیتزا است.
 
برنچ اعلام کرده است که متن کتاب را پیش از انتشار برای کلینتون فرستاده تا نکات مطرح شده در آن را تایید کند اما او هیچ کدام از تغییرات خواسته شده را در این کتاب اعمال نکرده است.
نسخه چاپی