مرکز داده تبیان با انتقال سایت مقام معظم رهبری khamenei.ir آغاز به کار کرد
 ویرایش عکس دی ماه 98

مدیر عامل موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان از ارائه تسهیلات برای پایگاههای خارج از کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر این موسسه به سمت میزبانی سایتهای اینترنتی جهان اسلام حرکت می کند.
به گزارش خرنگار مهر، دکتر علیرضا طالب پور سه شنبه در مراسم افتتاح یک مرکز خدمات داده های اینترنتی (IDC) ارائه تسهیلات خاص برای پایگاههای خارج از کشور را از اقدامات این مرکز ذکر کرد و افزود: علاوه بر این کنسرسیومی از صاحبان محتوا ایجاد شده است. این کنسرسیوم متشکل از کلیه صاحبان محتوای مناسب است و کاربران می توانند از محتوای این سایتها بدون ذکر نام صاحب محتوا استفاده کنند.
وی با بیان اینکه  سه شنبه فاز یک مرکز خدمات داده‌های اینترنتی تبیان افتتاح رسمی می شود، افزود: این مرکز با انتقال سایت مقام معظم رهبری به آدرس www.khamenei.irکار خود را آغاز کرد.
طالب پور با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی از سال 80 راه اندازی شده است، افزود: از زمان راه اندازی، سازمان سه حوزه استراتژیک محتوا، کاربران و زیرساختها را مد نظر داشته و در این زمینه اقداماتی انجام داده است.
وی به اقدامات سازمان در زمینه تولید محتوا اشاره کرد و اظهار داشت: در این حوزه موسسه تبیان ایجاد شد تا در زمینه تولید محتوا اقدام کند که در این زمینه طرحهایی اجرایی شد که نتیجه این اقدامات تولید 350 گیگابایت اطلاعات متنی و 30 ترابایت اطلاعات دیجیتالی، دینی و فرهنگی است.
طالب پور تعداد کاربران سایت تبیان را 30 هزار نفر ذکر کرد و ادامه داد: تاکنون بیش از 480 میلیون بازدید از این سایت داشته ایم و در حال حاضر به طور روزانه 210 بازدید کننده داریم.
وی همچنین از اقدامات این موسسه در زمینه شبکه ملی خبر داد و خاطرنشان کرد: با راه اندازی شبکه ملی 30 شبکه ISP در 30 استان کشور راه اندازی شده است.
مدیرعامل موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در ادامه به افتتاح مرکز خدمات داده های اینترنت تبیان اشاره کرد و با بیان این که تولید نرم افزار، میزبانی و هاستینگ از خدمات این مرکز است، ادامه داد: راه اندازی این مرکز به دلیل دسترسی آسان تر به اطلاعات، ایجاد زیرساختهای مناسب در کشور، ارتقای کیفیت پشتیبانی و تقویت زبان فارسی ضروری بود.
طالب پور به بیان مشخصات IDC تبیان پرداخت و خاطرنشان کرد: سرویس دهی به بیش از 30 هزار پایگاه اینترنتی، توانایی ارائه میلیونها صندوق پست الکترونیکی، توانایی ارائه خدمات فناوری اجاره ای به میزان سه هزار یونیت، منابع ذخیره سازی با حجم 30 ترابایت، قابلیت ارائه پهنای باند به میزان 10 گیگابایت بر روی خط UTP و تامین دو خط جداگانه برای پهنای باند اینترنتی از جمله ویژگیهای این مرکز است.
وی تاکید کرد: با راه اندازی این مرکز بسته "تبیان" برای حمایت مناسب از موسسات و مراکز فرهنگی کامل شد و امیدواریم با حمایتهای دولت بتوانیم این خدمات را کامل تر کنیم.
 
/1001/
نسخه چاپی