ادعای مردان آهنین: داداشی با لابی خودنگاه قهرمان شد

راسخون: در این دوره از مسابقات، برای نخستین بار تمام قهرمانان دوره های گذشته شرکت کرده بودند اما بسیاری از آن ها در نیمه راه کنار کشیدند تا مسابقات حساسیت سال‌های گذشته را نداشته باشد و قهرمان آن حتی قبل از مرحله نهایی نیز تا حدود زیادی مشخص شده باشد.

ملکی: داداشی با تبانی از جزئیات آیتمها با خبر بود

مجتبی ملکی نايب قهرمان قويترين مردان ايران با انتقاد شديد از فدراسيون پرورش اندام در خصوص برگزاري رقابتهاي مردان آهنين گفت: چون نمي‌خواستم به شخصيت ورزشي‌ام توهين شود از حضور در رقابتهاي مردان آهنين انصراف دادم.

ملكي که در همان مرحله مقدماتی انصراف داد در خصوص داوری های این دوره از مسابقات  گفت: قبل از انصراف من براي حضور در اين رقابتها فدراسيون به دلايل غير منطقي از سوي حراست سازمان از من تعهداتي گرفت و اين امر زمينه اي براي انصراف من براي حضور در اين رقابتها بود.

وي در ادامه اضافه كرد: البته با توجه به تبعيضهاي موجود از سوي داور و كميته فني، اين مسابقات از نظركيفيت و كميت در حد بسيار نامطلوبي برگزار شد و من در ابتداي راه و با توجه ناداوري ها تصميم گرفتم از اين مسابقات كناره گيري كنم.

وي با اشاره به اينكه "فرامرز خودنگاه" كه قضاوت اين مسابقات را بر عهده دارد، حتي كارت بين المللي داوري را دارا نيست، تاكيد كرد: فدراسيون بايد در راس كميته فني نفراتي را تعيين مي كرد كه در مسابقات حضور نداشته باشند و اين در حالي است كه روح الله داداشي با لابي برادرش توانسته از ريز جزئيات آيتمهاي اين مسابقات باخبر شود و با اين روند چطور انتظار مي رود كه به بهترين نحو اين مسابقات برگزار شود.

نايب قهرمان رقابتهاي چند دوره قبل قويترين مردان ايران خاطر نشان ساخت: "خودنگاه" نه داور بين المللي است و نه قهرمان بلكه در حد يك داور معمولي است كه هيچگونه مدرك بين المللي داوري ندارد و تنها فدراسيون به وي مدرك داوري اهدا كرده است.

وي تاكيد كرد: انصراف من از دور مقدماتي رقابتهاي قويترين مردان ايران تنها به دليل عدم برگزاري صحيح اين رقابتها از نظر سطح كمي و كيفي رقابتها بود و متاسفانه فدراسيون پرورش اندام هيچگونه رسيدگي به برگزاري مسابقات قويترين مردان ايران ندارد.

ملكي تصريح كرد: با توجه به ادعاهاي مسئولين فدراسيون در خصوص برگزاري اين رقابتها در سطح رقابتهاي جهاني بايد گفت كه بازيكنان در بدترين شرايط و امكانات رفاهي به سر برده اند، چرا كه اين مسابقات در شهرك سينمايي و با بدترين امكانات رفاهي براي بازيكنان برگزار شد.

ملكي دارنده 4 دوره عنوان نایب قهرماني در رقابتهاي قويترين مردان ايران گفت: اعتبار فدراسيون تنها در محدوده داخل كشور است و هيچ اعتباري در سطح جهاني ندارد و با وجود اینكه فدراسيون نماينده اي در رقابتهاي جهاني ندارد با حضور من در اين پيكارها جلوگيري مي كرد.

وي با اشاره به اينكه مسئولين اين رشته تنها به دنبال منافع شخصي هستند، خاطر نشان ساخت: جاي تاسف دارد كه قويترين مردان ايران در اين رقابتها در نامطلوب ترين وضعيت به كارشان ادامه دادند و حتي جایي براي استراحت كردن نداشتند. اين در حالي بود كه هر كدام از اين بازيكنان بيش از 20 ميليون هزينه كرده اند.

 

اسماعيلي: یکی از مسئولین گفت هر كس پول ندارد وارد اين رشته نشود!

علی اسماعیلی فيناليست مسابقات مردان آهنین با اعتراض به نحوه قضاوت در فينال اين رقابتها گفت: در آيتم كشيدن واگن قطار متاسفانه كمربند پشت من محكم نبود كه من به اين موضوع اعتراض كردم و متاسفانه اعتراض مرا غير قابل قبول اعلام كردند.

علي اسماعيلي  که در مرحله نهایی انصراف داد با بيان مطلب فوق اظهار داشت: ضعف داوري در اين رقابتها باعث شد تا من از ادامه بازي انصراف دهم چرا كه حتي اجازه ندادند تا من فيلم را بازبيني كنم و بعد از اعتراض من رکوردم را "خودنگاه" 10 سانتي متر و "افضلي" 40 سانتي متر اعلام كرد.

وي با اشاره به اينكه سطح اين مسابقات به نسبت سالهاي گذشته بسيار پائين تر بود، افزود: امسال سطح مسابقات از نظر استانداردها و رسيدگي به اعتراضات براي جلوگيري از آسيب ديدگي بسيار پايين بود و اين در حالي است كه يكي از مسئولين اين فدراسيون بعد از اعتراض من قاطعانه اعلام كرد "هر كس پول ندارد وارد اين رشته نشود".

اسماعيلي خاطر نشان ساخت: علاوه بر توهينهاي بسيار از سوي مسئولين اين فدراسيون ما در بدترين وضعيت براي ادامه مسابقات بوديم هر چند كه قهرمان اين دوره از مسابقات به لطف كميته فني از قبل تعيين شده بود.

فيناليست قويترين مردان ايران تاكيد كرد: بنده حتي براي "كوچ" مربي ام و حضور وي در تمريناتم بيش از 5 روز درگير بودم و اين در حالي است كه برخي از ورزشكاران با بيش از 2 تا 3 "كوچينگ" در زمان مسابقه به ميدان مي رفتند.

وي در خاتمه اضافه كرد: حتي در سال گذشته من با نامهرباني هاي مسئولين در جايگاه سوم ايستادم و اميدوارم كه رئيس فدراسيون در خصوص روال كار اين فدراسيون تدابير لازم را بينديشد تا زحمات چندين و چند ساله بازيكنان به هدر نرود.

خودنگاه: با هیچ ورزشکاری لابی نکرده ام

در مسابقات امسال نوک پیکان انتقادات به سمت فرامرز خودنگاه که از اولین دوره مسابقات تاکنوان داوری آن را بر عهده داشته است، می باشد.

اما خودنگاه به شدت موضوع لابی وی با روح الله داداشی را رد می کند و می گوید :وجدان كاري ام اجازه نمي دهد كه بين بازيكنان تبعيض قائل شوم.

 خودنگاه درباره اعتراضاتی که به داوری این دوره از مسابقات می شود ادامه می دهد: هيچ وقت وجدان كاري خود را با هيچ چيزي عوض نخواهم كرد و در اين رقابتها نيز با هيچ بازيكني لابي نداشته ام.

وي ادامه داد: حتي هيچ كدام از آيتمهاي كه از قبل تعيين و به بازيكنان ارسال شده بود تغيير نكرده بود و خوشبختانه با توجه با شرايط متعادل جوي و هماهنگي هاي لازم تمامي برنامه ها طبق روال قبلي برگزار شد و به اعتقاد من تا به حال اين رقابتها با اين هماهنگي ها برگزار نشده بود.

خودنگاه با اشاره به اينكه حتي درگيري لفظي و اعتراض بين بازيكنان و كميته فني پيش نيامده است، تصريح كرد: اگر من با شخص خاصي لابي كرده بودم پس نشان دهنده اين است كه طي سالهاي گذشته كه داوري اين مسابقات را بر عهده داشتم باز هم لابي كرده ام و با اين روال تا كنون نمي‌ماندم.

رئيس كميته قويترين مردان ايران تصريح كرد: حتي براي آنهایي كه تنها به دنبال حاشيه سازي براي اين فدراسيون هستند از 2 ماه پيش از مسابقات تمامي جزئيات برگزاري رقابتهاي قويترين مردان ايران ارسال شده بود و در حال حاضر آنها جایي براي اعتراض هاي بيجا نخواهند داشت.

/1029

/1002

جذب خبرنگار افتخاري
نسخه چاپی