موقوفات بسياري در قم احيا شد
راسخون : حجت‌الاسلام غلامرضا ناظمي امروز با حضور در بيت آيت‌الله العظمي فاضل‌لنكراني ياد و خاطره اين مرجع عظام تقليد را گرامي داشته و سالگرد ارتحال ايشان را به حجت‌الاسلام و المسلمين جواد فاضل‌لنكراني فرزند آن عالم برجسته تسليت گفت.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان قم، وي گفت: آيت‌الله العظمي فاضل‌لنكراني خدمات بسياري را به جهان اسلامي ارائه كرده‌اند كه همچنان حوزه‌هاي علميه از آثار و كتب آنها استفاده مي‌كند.
 
حجت‌الاسلام ناظمي در ادامه به موضوع بقاع متبركه در سطح استان اشاره كرد و گفت: بقاع متبركه به عنوان قطب‌هاي فرهنگي در استان هستند و اوقاف نيز در اين راستا تلاش مي‌كند.
 
وي ادامه داد: بايد از اين بقاع نهايت استفاده را در گسترش مسائل فرهنگي در استان كنيم.
 
مديركل اوقاف و امور خيريه استان قم اظهارداشت: براي برخي از بقاع متبركه در سطح استان طرح جامع تصويب شده كه اميد است با اجرايي شدن آنها شاهد رفع مشكلات بقاع باشيم.
 
حجت‌الاسلام ناظمي بيان داشت: ابقاع متبركه مي‌توانند به عنوان فضايي مناسب براي گردشگران مذهبي به حساب آمده و در جذب توريست مذهبي موثر باشد.
 
وي همچنين به موضوع موقوفات در سطح استان اشاره كرد و گفت: در بسياري از روستاهاي قم تا 90 درصد روستا موقوفه بوده و اوقاف در احياي تمامي آنها تلاش مي‌كند.
 
مديركل اوقاف و امور خيريه استان قم تاكيد كرد: اجازه موقوفه‌خواري را نخواهيم داد و با تمام توان در برابر آنها ايستادگي مي‌كنيم كه در اين راستا موقوفات بسياري احيا شده است.
 
حجت‌الاسلام ناظمي افزود: تمامي موقوفات در راستاي نيت واقفين صرف خواهد شد.
 
وي با اشاره به اهميت موضوع فرهنگ‌سازي بر امر وقف اظهارداشت: فرهنگ‌سازي در اين زمينه بسيار موثر بوده و بايد جامعه را با اثرات وقف آشنا كنيم.
 
* راه انداري هتل موقوفه در قم
 
وي اظهارداشت: يكي از اثرات وقف كمك به محرومان است كه در اين راستا هتلي در قم احداث مي‌شود كه تمامي عوايد آن صرف دارو و درمان بيماران خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام ناظمي گفت: تاكنون 85 درصد عمليات احداث اين هتل انجام شده و پيشرفت فيزيكي داشته است.
/2759

جذب خبرنگار افتخاري
نسخه چاپی