رهبری در فتنه ۸۸ حافظ جمهوریت نظام شدند/ضرورت وحدت قوا

راسخون : به گزارش راسخون، به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری شب‌گذشته در مراسم سی‌ویکمین سالگرد فاجعه تروریستی7 تیر که در محل یادمان مشهد شهیدان هفتم‌تیر برگزار شد، اظهار داشت:‌ جریانی که در آن شهید بهشتی و شهدای همراه با فرقی خونین و پیکری قطعه قطعه شده به دیدار خداوند رفتند، یک حلقه از حلقه‌های مبارزه حق با باطل در طول تاریخ و نباید این حلقه را یک مقطع بریده دانست.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شهید بهشتی مقام معظم رهبری و بزرگان دیگری که همراه آنها بودند، در جبهه مقابل نهضت آزادی، سازمان جهنمی منافقین و بنی‌صدر خائن قرار داشتند؛ اما پایان این ماجرا انزوای همیشگی سازمان جهنمی منافقین و عزل بنی‌صدر بود.

وی در ادامه به سه مقطع حاکمیت حق، باطل و فضای فتنه اشاره کرد و گفت: در فضای حاکمیت حق باید با تمام قوا آن را حمایت کند؛ از این رو باید از نظام اسلامی که پس از قرن‌ها در کشور ما حاکم شده، حمایت کرد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه کسی که حکومت عدل را حمایت کند، در واقع دین خدا را یاری کرده است،‌ افزود: علی‌رغم آنهایی که آیه‌های یأس می‌خوانند ما در بهترین وضعیت قرار داریم و با وجود تلاش‌های دشمنان در عرصه‌های مختلف بین‌المللی، اقتصادی و فرهنگی نظام اسلامی تمام‌قد در برابر دنیای کفر، ‌استکبار ایستاده است.

امام‌جمعه موقت تهران بر همین اساس به کشورهای لیبی، تونس و بحرین اشاره کرد که از انقلاب اسلامی ایران الگو پذیرفته‌اند و یادآور شد: آفرین بر ملتی که چنین انقلابی را سامان دادند.

وی ادامه داد: انتظار مقام معظم رهبری و مردم این است که رؤسای سه قوه به فرمایش ایشان عمل کنند؛ بنده نمی‌گویم اختلافات خود را کنار بگذارند بلکه آن را رسانه‌ای نکنند چراکه این مسئله دقیقا آب به آسیاب دشمن ریختن است اما راهکارهای خاص خود را دارد.

خاتمی با بیان اینکه دنیای استکبار در باطن با هم هستند، گفت:‌ انتظار می‌رود مسئولان سه قوه که دلداده نظام و انقلابند وحدت و انسجام خود را حفظ کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه دشمنان می‌خواهند با فشارهای بسیار مردم را خسته کنند، یادآور شد: مردم ما 33 سال در برابر همه فشارها ایستادند. اکنون هم خواهند ایستاد؛ به عنوان طلبه‌ای که در جمع شما هستم درد شما را می‌بینم گرانی‌های زاینده مایه درد و رنج ماست اما دنیای استکبار اگر شما آخ بگویید خواهد گفت به اهداف خود رسیده‌ از این رو شما آرزوی یک آخ را بر دل دشمن بگذارید و صبوری کنید.

وی در ادامه امسال را یک سال حیاتی برای دنیای استکبار دانست و افزود: امسال نیز همچون 33 سال گذشته برای ما عادی است؛ از این رو باید با صبوری و وحدت مسئولان جلوی تحقق خواسته استکبار را گرفت.

خاتمی به جریان دوم که جریان باطل است اشاره و اضافه کرد:‌ در فضای باطل دو وظیفه داریم؛ یکی سقف وظیفه و دیگری کف وظیفه است؛ بنده برای کسانی که بی‌حجابی را توجیه می‌کنند متاسفم چرا که این خط‌دهی‌ها از بیرون صورت می‌گیرد.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: ‌نباید گناه را توجیه کرد چرا که توجیه کردن گناه شریک بودن در آن است؛ کف وظیفه نیز این است که در فضای باطل انسان رنگ باطل را نگیرد.

وی در ادامه به فضای فتنه اشاره و تصریح کرد: ‌فضای فتنه فضایی است که باطل لباس حق می‌پوشد چراکه مردم باطل را نمی‌پذیرند؛ در زمان شهید بهشتی کسانی که تشنه قدرت بودند آن را در قالب دلسوزی برای مردم عنوان می‌کردند.

خاتمی بر همین اساس به سرمقاله‌های بنی‌صدر در روزنامه انقلاب اسلامی اشاره کرد که "مردم مردم" گفتنش گوش فلک را کر کرده بود و گفت: بنی‌صدر می‌گفت فقاهت 120 علم لازم دارد و این فقهای شما تنها 2 تا از آن را دارند اما من همه را دارا هستم.

امام‌جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه دیکتاتوری و استکبار گاهی در شعار انتخابات آزاد خود را نشان می‌دهد، یادآور شد: 40 میلیون نفر پای صندوق رای آمدند اما وقتی مردم به آنها رای ندادند، گفتند که باید انتخابات کلا باطل شود چرا که به ما رای ندادند این دیکتاتوری واستبداد است.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری در فتنه سال 88 حافظ جمهوریت نظام شدند، اظهار داشت: کسانی می‌خواستند بدون دلیل رای مردم باطل شود و بعد دم از انتخابات آزاد می‌زدند، از این رو کسانی که در آن انتخابات رای نیاوردند اگر 100 بار دیگر در این کشور انتخابات شود، رای نخواهند آورد.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه در فضای فتنه باید چراغ دست گرفت تا در تاریکی گم نشد، تصریح کرد:‌ معیار اول در فضای فتنه این است که هر جریانی که دین مدارانه، رساله مدارانه و خدامدارانه عمل کند، حلال و حرام را بشناسند و قیامت را مد نظر بگیرد، جریان حق است.

امام‌جمعه موقت تهران همچنین به تهمت، افترا، هتاکی، غوغاسازی  اشاره کرد که در شأن کسانی که می‌خواهند سیاستمدار الهی باشند، نیست و افزود: مخاطب بنده یک گروه یا تعداد خاصی نیست بلکه همه باید مراقب باشند متاسفانه فریاد وا اخلاقا از سوی برخی بلند است اما خود بیشترین بی‌اخلاقی‌ها را می‌کنند و این فضا را به روزنامه نیز می‌کشانند.

وی با بیان اینکه اهانت، فحاشی و هتاکی در قاموس یک انقلابی نیست، اظهار داشت: اگر کسی بخواهد فتنه را بشناسد، باید دید چه کسانی در اردوگاه آن هورا و زنده باد می‌کشند؛ وقتی اوباما، رژیم صهیونیستی، سلطنت طلبان و منافقین در یک اردوگاه هورا می‌کشند این جریان کاملا معیوب است.

خاتمی ادامه داد: در زمان فتنه آقایی نامه نوشت و از مقام معظم رهبری درخواست کرد که ایشان دست نوازش بر سر معترضین بکشد؛ آقا به مسئول دفترشان گفتند که این پیام را برسانید که امروز دو جبهه در کشور وجود دارد یک جبهه مردم و دلدادگان انقلاب هستند و جبهه دیگر بریده‌هایی از مردم. حال باید دید شما کجا قرار دارید و باید اول موضع خود را مشخص کنید.

وی در پایان حجت مدارانه عمل کردن را نقطه مهم دیگری عنوان و خاطرنشان کرد: حجت شرعی امروز ما حضرت مهدی (عج) است.

 

شما مي توانيد آخرين اخبارايران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رساني راسخون"مشاهده نماييد.

100

 

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net

 

نسخه چاپی