از تظاهرات مردم مدینه منوره تا حضور هیئات عراقی در مرز عربستان

در سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع(ع) توسط آل‌سعود مردم در عربستان سعودی مراسم مختلفی برگزار کردند که گفته شده در مدینه منوره تظاهراتی برگزار شده و همچنین هیئات عراق در مرز عربستان حضور پیدا کرده و تظاهرات کردند.
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فارس، در سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع در هشت شوال مردم در عربستان سعودی اقدام به اقامه مراسم عزا کردند.
* برپایی نمایشگاه طراحی و عکاسی و پخش فیلم مستند درباره تخریب بقیع
بنابر این گزارش شب گذشته و امروز مراسم مختلفی در مناطق شرقی عربستان برگزار شد که از مهمترین آنها مراسم عزاداری هیئت عزاداری سیده زینب در مسجد «الشیخ محمد» و هیئت ماتم الزهرا(س) در «مسجد العباس» در شهر العوامیه در منطقه قطیف بودند که شب گذشته مراسمی به این مناسبت برگزار کردند.
بنابر این گزارش امروز نیز «هیئت احیای ولایت» در شهر سیهات برنامه ویژه‌ای را به مناسبت تخریب قبور ائمه با عنوان «اذن الله ان ترقع» برگزار می‌کند که در آن علاوه بر عزاداری نمایشگاه طراحی و عکاسی به این مناسبت و همچنین پخش فیلم مستندی درباره تخریب قبور ائمه بقیع(ع) پخش خواهد شد.
* تظاهرات مردم مدینه منوره
بنابر این گزارش از مدینه منوره نیز خبر می‌رسد در پی دستگیر شدن تعدادی از زائران شیعه در شب 8 شوال و با توجه به مشکلات عدیده شیعیان و مردم عربستان روز گذشته در این شهر تظاهراتی برگزار شد.
به نوشته خبرگزاری عراقی ابا این نخستین بار است که پس از آغاز انتفاضه مردم عربستان مردم مدینه راهپیمایی و تظاهرات می‌کنند.
به گزارش این خبرگزاری مردم در مدینه منوره بوق ماشین‌ها را به صدا درآورده و پلاکاردهایی در دست داشتند که در آنها خواستار آزادی زندانیان سیاسی و زندانیان رای و عقیده شدند.
* تظاهرات مردم عراق در مرزهای عربستان سعودی
در همین حال و در یک رسم چند ساله شیعیان عراق با دسته‌های عزاداری از روز شنبه از کربلا به سمت منطقه «جدید عرعر» در مرز عربستان حرکت کرده و در مراسمی خواستار بازسازی قبور ائمه بقیع(ع) شدند.
دسته‌های عزای کربلا که شاهد حضور فعالان فرهنگی، علما و اساتید دانشگاه و جوانان بود، در مرز عربستان خواستار توقف توهین وهابیون به قبور ائمه بقیع(ع) شدند.
در این مراسم که شاهد حضور گسترده رسانه‌ها بود، شیعیان عراق در مرز عربستان شعارهایی نیز علیه آل‌سعود سر دادند و در پایان در بیانیه‌ای از سازمان‌های حقوقی و بشردوستانه خواستار اقدام لازم در این باره شدند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مجموعه شامل 25 اثر در ابعاد متفاوت و با تکنیک آکریلیک روی بوم با موضوعی سورئال- تخیلی است.
اسلامیه مدرک کارشناسی گرافیک دارد و فعالیت هنری خود را در زمینه تصویرسازی از سال 1380 آغاز کرد.
این عضو انجمن خانه عکاسان نگاه، تاکنون نمایشگاه انفرادی عکس، تصویرسازی و ... را برگزار کرده است.
علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه از ساعت 10 تا 19 به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه و یا با شماره‌های 20-22872818 تماس بگیرند./7432

نسخه چاپی