وقف یکی از پشتوانه‌های جهاد علمی ملت ایران در برابر تحریم‌هاست

رتبه اول کنکور سراسری رشته علوم تجربی با تأکید برنقش وقف درعرصه جهاد علمی ملت در برابر تحریم‌ها گفت: پشتوانه اقتصاد مقاومتی، حرکت عظیم علمی جهاد گونه است که این حرکت نیاز به حمایت خیرین و واقفین دارد.

به گزارش راسخون، به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه فرزانه رحمانی در گفت‌وگویی بخشیدن مال یا چیزی به دیگران برای رفع نیاز مردم و برای رضای خدا را وقف دانست و گفت: برخی افراد به عنوان واقف، عواید و درآمد دارایی خود را برای نیتی خاص وقف می‌کنند.

نفر اول کنکور سراسری سال 91 در رشته علوم تجربی با تأکید بر اینکه، اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیای امروز برمبنای علم و فناوری است افزود: با مشارکت مردمی و توسعه فضاهای علمی وپژوهشی می‌توان در مقابل تمام دسیسه‌های دشمنان ایستاد.

رحمانی با بیان اینکه وقف در حوزه پژوهش و فناوری در کشور هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است، اظهار داشت: یکی از اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه باید ارتقای فرهنگ وقف در حوزه آموزش عالی باشد و اکنون که اقتصاد دانش بنیان مطرح است حضور واقفین و خیرین در پژوهش حایز اهمیت است.

وی به بیان مصداق‌هایی از وقف درعرصه جهاد علمی پرداخت و گفت: وقف در عرصه‌های مختلفی چون ساخت مدرسه در مناطق محروم، ساخت کتابخانه و اهدا کتاب به دانش آموزان نخبه، برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی برای دانش آموزان و دانشجویان خلاق و علاقه مند، تامین هزینه تحصیل و فراهم کردن زمینه‌های رفاهی نخبگان علمی و دانشکاهی، حمایت از طرح ها، اختراعات و ایده‌های جدید می‌تواند از سوی خیران صورت بگیرد.

نفر اول کنکور سراسری سال 91 در رشته علوم تجربی جهاد علمی را پشتوانه جهاد اقتصادی دانست و تصریح کرد: پشتوانه اقتصاد مقاومتی، اندیشه مقاومتی و حرکت عظیم علمی جهاد گونه است. تبدیل علم به فناوری و محصولات کاربردی برای رفع نیاز داخلی، همواره هدف نخبگان این سرزمین بوده است و امروز با تقویت این رویکرد و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان می‌توان، با یک جهاد علمی، جهاد اقتصادی را محقق کرد بر این اساس نقش بی بدیل وقف در این عرصه بی‌نظیر است.

فرزانه رحمانی متولد 1374 دانش‌آموز دبیرستان فرزانگان ناحیه 2 سنندج است که امسال رتبه اول کنکور سراسری رشته علوم تجربی را کسب کرده است. وی از خانواده‌ای تحصیلکرده است که پدرش استاد دانشگاه و مادرش متخصص زنان است، تنها خواهر وی سال گذشته با کسب رتبه 173 کشوری در رشته علوم تجربی وارد دانشگاه شد و اکنون دانشجوی پزشکی دانشگاه شهید بهشتی تهران است. رحمانی کسب رتبه دوم المپیاد شیمی کشوری را در کارنامه خود دارد.
100

نسخه چاپی