دوره مقدماتی تربیت مربی فن خطابه برگزار شد

 

مدیر تبلیغ حوزه‌های علمیه خواهران گفت: دوره مقدماتی تربیت مربی فن خطابه در حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام سیدمحمود صانعی با اشاره به اینکه این دوره در 9 استان کشور برگزار می شود، افزود: استان‌های البرز، آذربایجان شرقی، فارس، کرمان،‌ کرمانشاه،‌ خوزستان، تهران،‌ مازندران، و اصفهان استان‌های میزبان برگزاری این دوره هستند.

وی تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره را 386 نفر ذکر کرد و ادامه داد: در هر استان مدرسه‌ای به عنوان مدرسه میزبان تعیین می‌شود و دوره به مدت سه روز در این استان برگزار می‌شود.

مدیر تبلیغ حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه دوره مقدماتی تربیت مربی فن خطابه در استان‌های مختلف از دوم شهریورماه آغاز شده است و تا 25ام شهریور ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: حجج اسلام مردان‌پور، طالبی، برادران و جوشقانیان اساتید این دوره را تشکیل می‌دهند که همگی از قم به استان‌های مختلف اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام صانعی با اشاره به مواد آموزشی این دوره گفت: تعریف و انواع سخنرانی، مخاطب شناسی، تعیین موضوع، هداف و عنوان، تعیین زاویه دید، تهیه محتوا، چینش مطالب، روش های ایجاد انگیزه مخاطب، روش های تحریک احساس مخاطب، روش های تاثیرگذاری بر اندیشه مخاطب، عملیات اجرایی حین سخنرانی و محورهای کلیدی در استماع سخنرانی مواد آموزشی این دوره را تشکیل می دهند.

مدیرتبلیغ حوزه‌های علمیه خواهران افزود: در دوره جاری تاکنون در استان های البرز، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، فارس و کرمان برگزار شده است و در استان های بوشهر، تهران، اصفهان و مازندران نیز طی روزهای آینده برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه قبلا دوره تربیت مربی فن خطابه یک نوبت در مدیریت‌های مناطق حوزه‌های علمیه خواهران و دو نوبت در قم برگزار شده است، گفت: در شهریورماه سال جاری شاهد برگزاری چهارمین دوره مقدماتی تربیت مربی فن خطابه خواهیم بود.

حجت‌الاسلام صانعی یادآور شد: با برگزاری دوره‌های مقدماتی تربیت مربی فن خطابه، دوره‌های تکمیلی نیز که شامل کارورزی (دوره‌های عملی) و فیش‌برداری تبلیغی به صورت کارگاهی است برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این دوره‌ها را تامین مربی فن خطابه در تمام مدارس علمیه خواهران سطح دو(کارشناسی) دانست و افزود: با توجه به اینکه این طرح قبلا به صورت آزمایشی در مورد 50 مدرسه علمیه اجرا شده بود و به دلیل تاثیرات فراوان و مثبت طرح، مورد استقبال قرار گرفت، لازم بود تا به منظور عملیاتی شدن طرح یکی از زیرساختهای آن که برگزاری دوره مقدماتی تربیت مربی فن خطابه است (به دلیل پراکندگی جمعیت شرکت‌کنندگان این دوره براساس نزدیکی و دوری مسافت‌ها) در 9 استان برگزار گردد.
/2759/

نسخه چاپی