دعوت از سینماگران ایرانی برای حضور در جشنواره تونسی

وزیر فرهنگ تونس طی دیدار با نماینده ویژه سازمان سینمایی، حضور سینماگران ایرانی در جشنواره سینمایی «کارتاژ» را خواستار شد.
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فارس، همزمان با برپایی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی «قلیبیه»، نماینده ویژه سازمان سینمایی ایران با وزیر فرهنگ تونس دیدار و گفت‌وگو کرد.
شفیع آقامحمدیان که به مناسبت حضور در جمع اعضای هیئت داوری جشنواره بین‌المللی «قلیبیه» در کشور تونس به سر می‌برد، در این نشست ضمن ابلاغ سلام‌های گرم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نامه «جواد شمقدری» معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری کشورمان را تقدیم وزیر فرهنگ تونس کرد.
در نامه رئیس سازمان سینمایی کشور آمده است: «از طریق رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس مطلع شدیم مرکز ملی سینمای تونس با دستور شما راه‌اندازی شده است و حضرت‌عالی خواهان همکاری سازمان سینمایی ایران با این مرکز شده‌اید، لذا ما ضمن تبریک این رخداد بسیار مهم سینمایی، آمادگی خود را در زمینه تعاملات مربوط به تولید آثار سینمایی، مستند، پویانمایی و سایر امور فنی و هنری مرتبط با سینما به خصوص در زمینه آموزش اعلام می‌داریم».
در ادامه این نشست، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با تأکید به برگزاری کلاس‌های آموزشی، آمادگی این مرکز را برای تولید مشترک فیلم‌های سینمایی، مستند، پویانمایی و برگزاری هفته فیلم با کشور تونس اعلام کرد.
وزیر فرهنگ تونس نیز ضمن تقدیر و استقبال از همکاری‌های سینمایی با جمهوری اسلامی ایران گفت: ما در ماه نوامبر بزرگ‌ترین رخداد سینمایی را در «جشنواره کارتاژ» خواهیم داشت و امسال برای اولین بار و همزمان با این جشنواره، مرکز ملی سینما را افتتاح می‌کنیم و در نظر داریم از تجربه ایران در دوره‌های آموزشی و نیز چگونگی مدیریت این مرکز استفاده کنیم. بنابراین بنده شخصاً دعوت می‌کنم که علاوه بر حضور فیلم‌های ایرانی، کارگردانان و هنرپیشگان در این جشنواره، اساتید و کارشناسان آموزشی نیز به تونس بیایند تا بدین وسیله این مرکز جدید‌التأسیس بتواند به ‌سرعت به اهداف خود برسد.
مهدی مبروک در ادامه این نشست اظهار داشت: در جشنواره بین‌المللی کارتاژ تصمیم گرفته‌ایم تا بیشتر به سینمای آسیا با تمرکز بر ایران، هند و چین بپردازیم و لذا حضور قوی و گسترده سینماگران ایرانی می‌تواند کمک بزرگی به این تجربه کند. بنابراین از دست‌اندرکاران سینمای ایران مخصوصاً آقایان شمقدری و آقا‌محمدیان در خواست می‌کنم که لیست کاملی از افراد مورد نظر خود را برای دعوت در اختیار ما بگذارند.
به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، «صادق رمضانی گل افزانی» رایزن فرهنگی ج.ا.ا نیز در این دیدار، علاوه بر تأکید مجدد بر آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای برگزاری هفته فرهنگی تونس در تهران و استقبال از گروه‌های فرهنگی هنری تونسی که برای اولین بار برگزار خواهد شد، از همکاری‌های بسیار خوب وزارت فرهنگ تونس تقدیر کرد و اظهار امیدواری نمود با سفر وزیر فرهنگ تونس و امضای چندین تفاهم‌نامه فرهنگی و سینمایی و راه‌اندازی نمایندگی فرهنگی تونس در تهران، روابط دوجانبه بیش از پیش گسترش یابد.
در این جلسه صمیمانه وزیر فرهنگ تونس بر ضرورت حضور ناشران ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تونس (2-11 نوامبر 2012) تأکید کرد و هدیه‌ای را به رسم یادبود به شفیع آقامحمدیان اهدا نمود. همچنین مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هم به رسم یادبود، هدایا و محصولات فرهنگی را تقدیم مهدی مبروک کرد./7432

نسخه چاپی