تولید 15 درصدی گوشت مرغ مازاد برمصرف بازار

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی ایران گفت: طی چند روز گذشته برخی استانها گوشت مرغ را در حدود 10 تا 15 درصد مازاد برمصرف بازار تولید کرده‌اند.

به گزارش راسخون، به نقل از مهر، محمد یوسفی، در رابطه با قیمت مرغ در بازار اظهار داشت: درحال حاضر قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده درب مرغداری در حدود 3600 تا 3800 تومان، قیمت هرکیلوگرم گوشت مرغ در بازار درحدود 5200 تا 5300 تومان است.

وی با بیان اینکه قیمت هرکیلوگرم گوشت مرغ در میادین میوه و تره بار درحدود 5100 تومان است، درعین حال گفت: البته ممکن است طی روزهای آینده این قیمت افزایش یابد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی ایران، تعطیلات اخیر را مورد اشاره قرار داد و افزود: طی چند روزگذشته برخی استانها گوشت مرغ را در حدود 10 تا 15 درصد مازاد برمصرف بازار تولید کرده اند.

قیمت نهاده ذرت

وی در ادامه از افزایش قیمت نهاده ذرت در کشور انتقاد کرد و افزود: هم اکنون قیمت هرکیلوگرم نهاده ذرت که اوایل سال جاری در حدود 480 تومان بود به 680 تومان رسیده است.

به گفته یوسفی نرخ هرکیلوگرم نهاده ذرت درحال حاضر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در حدود 40 درصد افزایش داشته است.

قیمت نهاده کنجاله سویا

این فعال حوزه پرورش مرغ گوشتی کشور درخصوص قیمت نهاده کنجاله سویا نیز گفت: قیمت هرکیلوگرم نهاده کنجاله سویا که اوایل سال جاری در حدو 850 تومان بود هم اکنون به 1050 تومان رسیده است.

وی افزود: براین اساس قیمت هرکیلو گرم نهاده کنجاله سویا نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در حدود 100 درصد افزایش یافته است.
100

نسخه چاپی