خراسان رضوی مهم‌ترین استان‌ صنعتی کشور است

 استاندار خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی با تولید بیش از 12 درصد خودرو یکی از مهم‌ترین استان‌های صنعتی کشور به شمار می‌رود.

به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو و صنایع وابسته در محل تالار همایش نمایشگاه بین‌المللی مشهد اظهار داشت: از آنجایی که 12 درصد خودرو و 18 درصد قطعات خودرو در استان خراسان رضوی تولید می‌شود این استان یکی از استان‌های صنعتی مهم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه صنعت خودرو سازی پس از صنعت نفت و بانکداری بزرگ‌ترین صنعت در دنیاست، تصریح کرد: 8 میلیون نفر در دنیا به طور مستقیم و 50 میلیون نفر به طور غیر مستقیم در این صنعت مشغول به کار هستند.

صلاحی افزود: در ایران 450 هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در صنعت خودروسازی فعالیت می‌کنند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به تولیدات کشورمان در سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: در سال 2007 در ایران یک میلیون و 100 هزار تولید خودرو داشتیم که این رقم در سال 2010 به یک میلیون و 500 هزار خودرو رسیده است.

وی تأکید کرد: تولید صنعت خودرو در سال 2011 در ایران هفت درصد رشد داشته است و امروز تولید خودرو در کشورمان به یک میلیون و 600 هزار ارتقا یافته است.

صلاحی با بیان اینکه در سال 2007 رتبه 17 را در صنعت خودرو داشته‌ایم، متذکر شد: در سال 2010 به رتبه سیزدهم رسیدیم و این در حالی است که تحریم‌های زیادی داشته‌ایم و با وجود تحریم‌ها به رشد چشمگیری دست پیدا کرده‌ایم.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: در زمینه خودرو زیرساخت‌های ما فراهم است و ما می‌توانیم از ظرفیت کشورهای همسایه استفاده کرده و با بازاریابی مناسب این صنعت را گسترش دهیم.

وی در ادامه به رشد علمی کشورمان اشاره کرد و بیان داشت: رشد علمی کشور ما 11 برابر کشورهای دنیاست.

100

نسخه چاپی