ویزیت رایگان روستاهای کبودراهنگ از محل موقوفه امیرنظام

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کبودراهنگ گفت: در راستای اجرای نیت مرحوم امیرنظام در کبودراهنگ، روستاهای عنوان شده در وقف‌نامه وی، توسط یک پزشک ویزیت رایگان می‌شوند.
 

به گزارش راسخون، به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام ابوذر عباسی ، با اشاره به اهمیت وقف در راستای اجرای برنامه‌های مختلف دینی، فرهنگی و عمرانی مطابق نیات واقفان، بر لزوم توجه به ابعاد فقهی و دینی وقف نیز صحه گذاشت.

وی با اشاره به اهمیت وقف در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه گفت: با اشاره به رشد و توسعه جامعه و تغییر نیازهای مردمی در حال حاضر نیاز به موقوفاتی با نیاتی جدید در کشور اهمیت دوچندانی دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کبودراهنگ در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیمارستان موقوفی امیرنظام در کبودراهنگ و با بیان اینکه این وقف هفتاد سال پیش به ثبت رسیده، گفت: مرحوم امیرنظام در زمان خود اطبای خوب را در راستای ویزیت و درمان بیماران بی‌بضاعت از همدان به روستاهای اطراف می‌برد.

وی با اشاره به نیت مرحوم امیرنظام مبنی بر لزوم استمرار ویزیت رایگان و در محل اطبای خوب همدان در روستاهای مورد نظر در وقف‌نامه، عنوان کرد: در حال حاضر در راستای اجرای این نیت برآمده‌ایم.

عباسی ابراز کرد: در دیدار با رئیس مرکز بهداشت کبودراهنگ مقرر شد این مرکز پزشکی را به اوقاف معرفی کند تا بر این اساس در راستای ویزیت رایگان بیماران روستاهای عنوان شده در وقف‌نامه گام برداریم.

وی با بیان اینکه طبق وقف‌نامه مرحوم امیرنظام، هزینه پزشک از محل درآمد موقوفه بیمارستان امیرنظام کبودراهنگ تأمین خواهد شد، تصریح کرد: پزشک معالج به اوقاف معرفی شده که با این وصف و با توجه به نیت ویزیت و تأمین دارو در محل روستاها، وی را به روستاهای هدف، اعزام می‌کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کبودراهنگ در پایان سخنان خود اطعام‌دهی به ایتام و فقرا، خرید خوراک و‌ پوشاک و دارو برای بیماران و افراد بی‌بضاعت را نیز از دیگر نیات واقف موقوفه امیرنظام عنوان کرد و گفت: در این زمینه نیز نیات واقف اجرایی شده است.
100

نسخه چاپی