رکورد جدید در بورس ثبت شد/ صعود شاخص به 25 هزار و 384 واحد

 امروز هم روند صعودی شاخص بورس برای پانزدهمین روزکاری متوالی با افزایش 329 واحدی تکرار شد تا این متغیر مهم برای نخستین بار در سال جاری رکورد افزایش بیش از 320 واحدی طی دو روز را به ثبت برساند.

به گزارش راسخون، به نقل از فارس، جو روانی مثبت بازار سهام و تمایل به خرید هر چند کوتاه مدت سرمایه گذاران امروز با چنان شدتی همراه بود که نه تنها اکثر سرمایه گذاران حقیقی فروشنده سهام در روزها و هفته های گذشته را پشیمان کرد بلکه موجب شد تا رکورد تازه ای برای شاخص بورس طی سال جاری به ثبت برسد.

براساس این گزارش، در ادامه روند صعودی قیمت سهام اکثر شرکت ها امروز هم اکثر شرکت های بزرگ با صف خرید و رشد 4 درصدی قیمت هرسهم مورد اقبال سرمایه گذاران واقع شدند حتی شرکت مخابرات که در یکی دو ماه اخیر شاهد کاهش هر چند اندک بهای سهام بود، امروز به جمع مثبت های بورس پیوست تا روند صعودی شاخص بورس شتابان تر از روزهای پیش شود.

در این میان فقط بانک تجارت بود که با کاهش 6 درصدی هر سهم 34 واحد بر شاخص اثر منفی گذاشت.اما با افزایش قیمت هر سهم و اثر 46 تا 15 واحدی شرکت های فولادی مبارکه و خوزستان، دو قلوهای چادرملو و گل گهر، پالایشگاه بندرعباس ، سرمایه گذاری غدیر، ملی مس، بانک ملت و مخابرات ، دماسنج بازار سهام به مانند دیروز بیش از 320 واحد پرش کرد و با 329 واحد رشد به عدد 25 هزار 384 واحدی رسید.

با این رشد که پانزدهمین روز متوالی صعود این متغیر مهم بازار سهام بود، برای نخستین بار در سال جاری شاخص طی دو روز موفق به ثبت رشد بیش از 320 واحدی ارقام شد تا قادر به تثبیت کردن بیشتر کانال 25 هزار واحدی خود شود.

از سوی دیگر ارزش روز بازار سهام هم که طی سال جاری از 135 هزار میلیارد تومان به حدود 109 میلیارد تومان تنزل یافته بود به علت رشد بهای هر سهم اغلب شرکت های بزرگ به 115 هزار میلیارد تومان رسید تا این متغیر مهم هم موفق به جبران بخشی از ارزش از دست رفته شود.

آمار پایانی معاملات هم از بهبود حکایت دارند بطوریکه بیش از 230 میلیون سهم به ارزش 59.3 میلیارد تومان داد و ستد شد تا برای مدتی هم که شده معاملات روزانه 20 تا 30 میلیارد تومانی هفته های گذشته فراموش شود. بیشترین حجم معاملات هم به سه شرکت فولاد مبارکه ، نفت وگاز پارسیان و سرمایه گذاری غدیر با بیش از 7.8 ، 6 و 3.4 میلیارد تومان تعلق داشت.
100

نسخه چاپی