شهر شیراز ‌در مقابل زلزله مقاوم نیست

 شهردار شیراز گفت: زلزله‌خیز بودن شهر شیراز و ضرورت مقاوم‌سازی بافت فرسوده اهمیت بالای کار نظام مهندسی را نشان می‌دهد چرا که شهر شیراز در برخی از بافت‌های خود در مقابل زلزله در خطر است.

به گزارش راسخون، به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک‌فطرت بعد از ظهر امروز در حاشیه شرکت در انتخابات نظام مهندسی شیراز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: نظام مهندسی فارس و مهندسان این استان از افراد نمونه در سطح کشور هستند.

شهردار شیراز ابراز داشت: با توجه به زلزله‌خیز بودن استان فارس و شهر شیراز سازمان نظام مهندسی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: امروز همگی بر ضرورت ساخت و سازهای اصولی و علمی در شهر شیراز معترف هستند و نظام مهندسی می‌تواند در این راستا نقش مهمی داشته باشد.

پاک فطرت افزود: نظارت خوب سازمان نظام مهندسی در راستای ساخت و سازهای اصولی در حفظ اهمیت جان شهروندان بسیار مهم است.

عضو سازمان نظام مهندسی استان فارس ابراز داشت: شکل‌گیری هیئت مدیره مجرب و متعهد می‌تواند تاثیرات مهمی در حوزه عمرانی شهر شیراز داشته باشد.

شهردار شیراز افزود: تعامل سازمان نظام مهندسی و شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری این شهر تعاملی پررنگ است که در توسعه عمرانی شهری نیز نقش داشته است.

وی گفت: در حال حاضر سه عضو شورای اسلامی شهر شیراز عضو سازمان نظام مهندسی هستند که گواهی بر همکاری و همدلی نظام مهندسی با شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز است.

پاک فطرت افزود: زلزله‌خیز بودن شهر شیراز و ضرورت مقاوم‌سازی بافت فرسوده اهمیت بالای کار نظام مهندسی را نشان می‌دهد چراکه شهر شیراز در برخی از بافت‌های خود در مقابل زلزله در خطر است.

شهردار شیراز گفت: علاوه بر بافت فرسوده بافت‌های دیگری نیز در سطح شهر موجود است که نیاز به مقاوم‌سازی دارد و باید برای این بافت‌ها و مقاوم‌سازی آنها نیز فکری شود.
100

نسخه چاپی