راه رسیدن به نشاط اجتماعی جلوس در محضر قرآن است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: جلوس در محضر قرآن و اهل بیت(ع)، راه رسیدن به فضایل الهی، اخلاقی و نشاط اجتماعی است.

به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، حجت الاسلام والمسلمین شوزب شیری در جمع فعالان و رابطین قرآنی حوزه‌های بسیج استان در مرکز شهید سعیدی قم با اشاره به رویکرد بسیج در ترویج فعالیت‌های قرآنی گفت: حلقه‌های تربیتی شجره طیبه صالحین، حرکتی مبارک در بسیج است.

وی افزود: در این طرح شما به سراغ جوان‌ها می‌روید و چهره به چهره جذب می‌کنید، به همین دلیل حلقه‌های تربیتی صالحین در نزد آسمانیان طرحی عظیم است.

وی با اشاره به اینکه انس با قرآن برای انسان معرفت و بصیرت به همراه می‌آورد تاکید کرد: اگر حتی یک نفر در این حلقه‌ها مورد هدایت پرتوهای نورانی قرآن واقع شود، بالاتر از ارزش مجموع هر آنچه نور بر آن می‌تابد، است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت بیش از 10 میلیون حافظ قرآن در جامعه گفت: باید با فعالیت‌های قرآنی حلاوت و شیرینی محتوای قرآن را به دل‌ها ببریم.

وی تصریح کرد: طبق روایات وارد شده مردم چهار دسته هستند؛ بعضی ایمان دارند اما انس با قرآن ندارند مثل درختی که میوه‌اش کال است، عده‌ای نیز مثل درخت بدون میوه مانوس با قرآن هستند اما ایمان ندارند.

وی ادامه داد: گروهی نیز به ظاهر مسلمانند اما نه ایمان دارند و نه انس با قرآن و گروه چهارم مومنان واقعی هستند که با انس با قرآن از پرتو نورانی هدایت قرآن بهره‌مند می‌شوند.

شیری خاطرنشان کرد: نسل جوان ما باید هویت واقعی خود را سر سفره قرآن پیدا کند.

وی افزود: اگر بخواهیم فضایل اخلاقی و الهی مثل ایثار و شهادت در جامعه پیاده شود باید سر سفره معارف قرآن و اهل بیت(ع) بنشینیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در پایان بر استفاده بیشتر از فضای معنوی و روحانی بقاع متبرکه و حرم مطهر امامزادگان علاوه بر حضور در مساجد برای اجرای برنامه‌های قرآنی و تربیتی حلقه‌های صالحین بسیج و جذب جوانان تاکید کرد.
100

نسخه چاپی