غذاهای خانگی، وزن کودکان را سالم نگه می‌دارد

مصرف وعده های ناهار که از خانه به مدرسه آورده می‌شوند برای نگهداشتن وزن سالم کودکان مفید است.

 

به گزارش راسخون، فارس به نقل از پایگاه خبری هلث دی نیوز، نوشت: مصرف ناهارهای بسته بندی شده مغذی و جالب در مدرسه که در خانه تهیه شده‌اند می‌توانند به کودکان کمک کنند تا وزن سالمی داشته باشند.

در اینجا چند نکته توسط دکتر ویلیام گیلسپای، متخصص کودکان و رئیس پزشکی مرکز EmblemHealth در نیویورک به والدین توصیه می‌شود: به کودکان خود فرصت انتخاب بدهید. در صورتی که کودکان در انتخاب ناهار خود آزاد باشند بیشتر به خوردن آن راغب هستند.

شما به عنوان والدین باید انتخاب آنها را کنترل کنید تا غذاهای سالم مثل میوه جاتی از قبیل موز، هویج یا کرفس را مصرف کنند. چاشنی هایی را به غذاها اضافه کنید که مصرف سبزیجات را برای کودکان جذاب تر کند.

یکی از چاشنی هایی  که به سرعت آماده می شود مخلوط ماست بدون چربی با پودر سیر (یا هر چاشنی دیگری که مورد علاقه کودک است) می باشد.

کبابهای کوچکی را به صورت مکعب با مرغ یا بوقلمون آماده کم سدیم و پنیر کم چرب آماده کنید. این مکعبها را چوب شور قرار دهید. علاوه بر این می توانید از گوجه فرنگی های ریز و انگور سبز نیز برای این کار استفاده کنید.

 

به جای استفاده از نانهای سفید از نانهایی استفاده کنید که با آرد گندم کامل تهیه شده باشد. نانهای پیتا یا پن کیکهایی که با آرد کامل تهیه شده اند گزینه سالم دیگر هستند.

به کودک خود اجازه دهید تا با موادی مثل سس حُمُص، پنیر خامه ای کم چرب و سبزیجات خردشده روی ساندویچ خود صورتک بکشد.

گیلسپای گفت: نحوه مصرف غذا در کودکان متفاوت است. معمولاً کودکان غذاها را در اندازه های کوچک و به صورت تکه تکه طوری که به اندازه دهانشان باشد، ترجیح می دهند.

ساندویچها را به چهار تکه مربع شکل برش دهید. سیب را به قطعات کوچک تقسیم کنید. با تکه تکه کردن انواع خربزه یا طالبی یک فنجان میوه آماده کنید. برای تهیه یک نمونه غذای گرم هم می توانید از ماکارانی و پنیر به همراه پاستایی که با آرد کامل تهیه شده و مقداری بروکلی کوچک استفاده کنید.

خوراک حبوبات (ترکیب سه نوع حبوبات) پر ادویه به همراه هویج و کدو سبز یک غذای سالم دیگر است.

ناهار کودک باید منبع غنیی از کلسیم باشد. می توانید از ماست، نوشیدنیهای میوه، رشته های پنیر کم چرب یا شیر کم چرب استفاده کنید.

آب جایگزین مناسب تری برای نوشیدنیهای شیرین مثل آب میوه و نوشابه است. اگر کودک شما میل به خوردن کرانچی دارد، می توانید به او سیب زمینی تنوری، ذرت کم چرب یا انواع بیسکویتهایی که با آرد کامل تهیه شده اند را پیشنهاد دهید.

می توانید از مسئولان مدرسه در مورد خوراکیهایی که کودکتان نمی تواند به مدرسه ببرد سئوال کنید.

مثلا بسیاری از مدارس استفاده از خمیر بادام زمینی را در مدرسه ممنوع کرده اند. به خاطر داشته باشید تا از آیس پک برای خنک نگهداشتن غذاهای خنک استفاده کنید.

/111/

نسخه چاپی