برگزاری کنگره ملی امام حسن مجتبی(ع) در همدان

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری کنگره ملی امام حسن مجتبی(ع) در ماه‌های محرم و صفر در همدان خبر داد.

به گزارش راسخون، حجت‌الاسلام محمد احمدوند با بیان اینکه برگزاری کنگره امامان معصوم(ع) از برنامه‌های شاخص سازمان اوقاف و امور خیریه و از اولویت‌های سرپرست این سازمان است، از برگزاری کنگره ملی امام حسن مجتبی(ع) به میزبانی همدان خبر داد.

وی برگزاری کنگره‌های امامان معصوم(ع) دارای ساختارهای ویژه‌ای در استان است، گفت: اعضای برگزاری این کنگره نماینده تام‌الاختیار استاندار، نماینده ولی فقیه، مدیرکل اوقاف و مسئول فرهنگی استان است البته از مجموعه دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات نیز نماینده داریم.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه در راستای برگزاری کنگره ملی امام حسن مجتبی(ع) در همدان کمیته‌های مختلفی تشکیل شده است، افزود: کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی، کمیته مالی و پشتیبانی، کمیته نظارت و ارزیابی بر اجرای کنگره و کمیته علمی که با حضور اساتید حوزه و دانشگاه تشکیل شده از جمله این کمیته‌هاست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در حال تعیین موضوعات فراخوان مقاله در کنگره هستیم، عنوان کرد: این نخستین گام در راستای برگزاری کنگره است.

به گفته احمدوند نقش ائمه اطهار(ع) فقط در زمان خودشان که محدود نمی‌شود بلکه اثرات مثبت و مهم آن در همه شئونات زندگی جاری و ساری می‌شود که با این وصف برگزاری کنگره امامان معصوم(ع) گامی مؤثر در این راستا است.

وی ابراز کرد: در نظر داریم از پژوهشگران و محققان فعال در استان همدان در راستای ارائه مقالات دعوت به عمل آوریم تا بر این اساس جایگاهی برای استان تعریف شود و کنگره‌های ما از مقالات علمی پژوهشگران و محققانی که وزین هستند، خالی نشود.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به آغاز فراخوان برگزاری کنگره امام حسن مجتبی(ع)، خاطرنشان کرد: هدف بر برگزاری این کنگره در ایام محرم و صفر امسال است.
/2759/

نسخه چاپی