بهای نفت در بازار آسیا افزایش یافت

در معاملات صبحگاهی امروز در بازار آسیا ، هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه اکتبر با 68 سنت افزایش ، 96 دلار و 4 سنت داد و ستد شد و هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در همان ماه ، با 44 سنت افزایش130 دلار و 53 سنت معامله شد.


به گزارش راسخون، به نقل از باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه ، بهای نفت در آستانه نشست بانک مرکزی اروپا که سرمایه گذاران انتظار دارند تدابیر حمایتی از منطقه یورو در آن اتخاذ شود و در پی انتشار آمار هفتگی ذخایر نفت آمریکا ،  روز پنجشنبه در بازار آسیا افزایش یافت.

گمانه زنی ها در مورد اعلام بازخرید اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی اروپا به منظور جلوگیری از افزایش نرخ بهره کشورهای منطقه یورو که مشکلات اقتصادی دارند ، در روزهای اخیر بازار را تحت تاثیر قرار داده است.

تحلیلگران موسسه آی.جی مارکتس می گویند به رغم مخالفت برخی رهبران آلمان ، نگرانی ها در مورد تصمیم رئیس بانک مرکزی اروپا وجود دارد و ممکن است امیدهای بازار به یأس تبدیل شود.

به گفته تحلیلگران ، رضایت بازار تنها با تعهدات نامحدود خرید اوراق قرضه اقتصادهای ضعیف جلب می شود و تصور نمی شود این اتفاق در حال حاضر روی دهد.

نگرانی های بازار در فضایی وجود دارد که رکود اقتصادی در جهان حکمفرماست و آمریکا و چین ، دو اقتصاد برتر جهان ، رشد اقتصادی ضعیفی را تجربه می کنند.

به گفته تحلیلگران موسسه داو جونز ، وزارت انرژی امریکا قرار است امروز از کاهش پنج میلیون و دویست هزار بشکه ذخیره نفت خود در هفته آخر ماه اوت خبر دهد.
100

نسخه چاپی