لازمه ولایتمداری ما نسبت به امام زمان گذشت از جان است

حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: گذشت از مال، گذشت از عزیزان و گذشت از جان لازمه ولایتمداری ما نسبت به امام زمان (عج) است.


به گزارش راسخون، به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسین ماندگاری از اساتید حوزه علمیه و اخلاق پیش از ظهر امروز در یادواره علما و 430 شهید شهرستان نکا در مصلی این شهرستان اظهار کرد: تنها آرزوی ظهور کفایت نمی‌کند و باید در این راستا خودمان را تربیت کنیم و باید شرایط تربیت را نیز در خود فراهم کنیم.

وی بیان داشت: عنصر تربیت، اصلی‌ترین عنصر فرهنگ انتظار است و اگر امام زمان (عج) غایب است به این دلیل بوده که مردم زمان اهل بیت(ع) تربیت استفاده از امام عصر خود را نداشتند.

این استاد اخلاق و علوم دینی اضافه کرد: امروز مردم ما در جامعه رعایت مسائل غیردینی همچون رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، رعایت مسائل بهداشتی، آموزشی، قوانین مالیاتی و... دارند اما رعایت قوانین الهی و دینی در جامعه ما کمرنگ است و باید در این زمینه بیش از همه دوران گذشته فعالیت انجام شود.

وی افزود: در تربیت فرهنگ انتظار انسان سه عنصر نقش اساسی بر عهده دارند که فهم دینی، رعایت دینی و مجاهدت دینی از جمله این عناصر مهم است که باید به آن توجه شود.

حجت‌الاسلام ماندگاری خاطرنشان کرد: اگر امام عصر ما در غیبت است به دلیل عدم لیاقت استفاده از ایشان است و لیاقت استفاده از امام زمان (عج)نیز با تربیت حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: امروز همه نسبت به زندگی معرفت دارند اما معرفت غیردینی دارند در صورتی که باید فهم و معرفت قرآنی و عترتی در جامعه ما رشد یافته و به درجه عالی برسد.

حجت‌الاسلام ماندگاری با اشاره به فصل تابستان گفت: در این ایام اگر تمام کسبه‌ها، هتل داران و... عهد ببندند که با بی‌حجاب معامله نکنند و از سود مال خود برای خدا بگذرند، گناهی انجام نمی‌شود.

وی یادآور شد: امروز دعای ندبه، کمیل و زیارت در جامعه فراوان شده است و به همان مقدار نیز گناه در حال افزایش است و باید مراقب باشیم که این ندبه‌ای‌ها و کمیلی‌های ما در دام گناه گرفتار نشوند و شرایط بد گناه را برای جامعه بازگو کنیم و روشنگری انجام دهیم.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اکنون برخی از مجاهدت‌های جامعه ما در مسیر گناه است و در مجموع شرایط ظهور امام عصر (عج) فراهم نیست و باید این شرایط را فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام ماندگاری خاطرنشان کرد: گذشت از مال، گذشت از آبرو، گذشت از عزیزان و گذشت از جان لازمه ولایتمداری ما نسبت به امام زمان (عج) است و باید در اعمال و رفتار خود بنگریم که تا چه اندازه می‌توانیم برای امام زمان خود از این موارد بگذریم.

وی گفت: شهدا با مجاهدت در راه خدا و با معامله کردن جان خود، انقلاب ما را به جایگاه رفیع و ارزشمند رساندند و اکنون ما باید ادامه دهنده راهشان باشیم.

این استاد حوزه علمیه افزود: شهدا با نثار جان خود و گذشت از جان خود، استقلال و آزادی را برای ما به ارمغان آورند که باید قدردان این نعمت بوده و شرایط ظهور امام زمان (عج) را فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: ما نیز باید برای تقویت فرهنگ انتظار در جامعه از خود مایه بگذاریم و تلاش کنیم تا جامعه در مسیر واقعی هدایت قرار گیرد.

امام جمعه موقت نکا نیز در سخنانی اظهار داشت: اجتماع ما به برکت خون شهدایی است که برای اسلام و انقلاب از جان خود گذشتند تا ما در آرامش زندگی کنیم.

حجت الاسلام محمد صادق محمدی لایینی خاطرنشان کرد: شهدا و علمای ما تربیت شده مکتب انبیا هستند و ما باید با تاسی از آنان در هدایت جامعه تلاش کنیم.

وی از شهدا به‌عنوان هادیان این انقلاب نام برد که جامعه را در مسیر درست رهنمون شده‌اند.

100

نسخه چاپی