اعتبار 10 هزار میلیارد تومانی برای نوسازی پیرامون حرم امام رضا

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نوسازی بافت پیرامونی حرم امام رضا(ع) تا حدود 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: امیدواریم تا پایان سال 97 بخش بزرگی از این پروژه به پایان برسد.

 

به گزارش راسخون به نقل از مهر، کیان پور با اشاره به نوسازی بافت پیرامونی حرم امام رضا(ع) اظهار داشت: کل محدوده این طرح 360 هکتار است که 51 هکتار آن مربوط به صحن حرم و 309 هکتار هم بافت پیرامونی حرم است که نوسازی آن تا کنون 47 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

وی افزود: این محدوده به 4 قطعه تقسیم شده که سازمان مجری طرح نوسازی حرم مسکن سازان ثامن آن را انجام می دهد، در این محدوده  12 هزار پلاک وجود دارد که تاکنون 5 هزار پلاک آن تملک شده است.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز کل پروژه حدود 10 هزار میلیارد تومان است که تا الان 2300 میلیارد تومان هزینه شده است.

 

وی با بیان اینکه بخشی ازهزینه ها از طریق اوراق مشارکت و بخش خصوصی تامین شده است، بیان کرد: تا پایان سال 97 امیدواریم بخش بزرگی از این پروژه به پایان برسد، ضمن آنکه برای سرمایه گذرای خارجی و سرمایه گذاری کشورهای مسلمان هم تسهیلات در نظرگرفته شده است.

 

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران بیان کرد: سال گذشته 600 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای این طرح به فروش رسید.

/111/

نسخه چاپی