شاخص بورس بازهم رشد کرد/209 قدم تا کانال 26 هزار واحدی

تکرار رشد شاخص بورس با افزایش 132 واحد دیگر، فاصله 209 قدمی تا کانال جدید ، کاهش فشار خرید و بهبود حجم معاملات از جمله مشخصه های امروز بازار سهام بودند.

به گزارش راسخون، به نقل از فارس، اولین روز کاری هفته جاری بورس در حالی شروع و به پایان رسید که از رشد قیمت سهام همه جانبه شرکت های بورسی کاسته شد تا روند صعودی شاخص بورس آرام تر و منطقی تر از هفته گذشته باشد،اما حجم معاملات با آمار قابل قبولی همراه بود.

براساس این گزارش، همانطور که اغلب کارشناسان بازار سرمایه پیش بینی کرده بودند ، از امروز روند صعود شتابان شاخص بورس و جهش قیمت سهام شرکت های بزرگ کاسته شد تا برای مدتی هم که شده فعالان بازار از فضای هیجانی دور شده و با تحلیل های کاملتری تصمیم گیری کنند.

در کنار این جریان اعلام خبر تصمیم دولت کانادا مبنی بر تعطیلی سفارتش در تهران هم موجب شد تا برخی از سرمایه گذاران ریسک گریز اقدام به فروش سهام خود کنند،اما جو عمومی و مثبت بازار به گونه‌ای بود که این مسئله نتوانست در تکرار رشد شاخص بورس موثر باشد.

به این ترتیب در حالی از فشار تقاضا برای خرید سهام شرکت های آینده دار کاسته شد که دماسنج بازار سهام امروز به مدد اثر 50 واحدی شرکت ملی مس و همچنین در نتیجه رشد قیمت هر سهم و نقش 9 تا 6 واحدی فولاد خوزستان، گل گهر و چادرملو، ایران خودرو، پتروشیمی های فناوران کرمانشاه، بانک ملت و سرمایه گذاری امید ، موفق به تکرار روند صعودی 16 روز کاری قبلی شد و با 132 واحد افزایش در 25 هزار و 791 واحد جا خوش کرد.

با این رشد که پنجاه و یکمین روز مثبت شاخص در 111 روز کاری بازار سهام در سال جاری بود، این متغیر مهم برای شکستن خط مقاومت 26 هزار تایی فقط به 209 واحد دیگر نیاز پیدا کرد که درصورت نبود اخبار موثر منفی ، احتمالا" این رویداد در روزهای آینده همین هفته رخ خواهد داد.

در این میان درحالی تالارهای معاملات و عرصه خرید و فروش سهام همچنان از عدم تمایل اکثر سرمایه گذاران حقیقی حکایت دارند که بعد از ثبت رکورد ارزش 121 میلیارد تومانی سهام در چهارشنبه گذشته طی 4 ماه گذشته ، امروز هم آمار معاملات با ارقام قابل قبولی همراه بود. بطوریکه به دنبال داد و ستد بیش از 264 میلیون سهم ، بالغ بر 84 میلیارد تومان جابجا شد که نسبت به معاملات 30 - 40 میلیارد تومانی روزهای گذشته ، رقمی مناسبی است.

در این حجم از معاملات بانک اقتصاد نوین با جابجایی 77.6 میلیون سهم به ارزش 21 میلیارد تومان و پالایشگاه بندرعباس و قند پیرانشهر با داد وستد 38 و 6.2 میلیون سهم به ارزش 7.3 و 6.7 میلیارد تومان، بیشترین اثر را داشتند.
100

نسخه چاپی