کشف بیش از 37 تن موادمخدر در مرزها

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت:از ابتدای سال تاکنون، بیش از 37 تن مواد مخدر در مرزها کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 17 درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

به گزارش راسخون به نقل از واحد مرکزی خبر ، سردار سرتیپ حسین ذوالفقاری در نشست خبری با خبرنگاران افزود: امسال، حدود 10 تن کشفیات مواد مخدر در حوزه دریای جنوب داشتیم که افزایش کم‌ سابقه ‌ای بود.


وی افزود: ‌کشفیات مشروبات الکلی 3 درصد افزایش داشته این درحالی است که در داخل کشور کشفیات مشروبات الکلی با کاهش روبرو است که نشان‌دهنده کنترل بیشتر مرزهای غربی و شمال غربی کشور است.


سردار ذوالفقاری گفت: امسال، کشفیات سوخت، 68 درصد افزایش داشته است .


وی افزود: در این مدت، کشف تجهیزات و گیرنده‌های شبکه‌های ماهواره‌ای 80 درصد کاهش داشته است.


سردار ذوالفقاری گفت: دستگیری افرادی که قصد ورود غیرمجاز به کشور داشتند نیز 7 درصد افزایش و دستگیری اتباع ایرانی که قصد خروج از کشور را داشتند، 40 درصد کاهش داشته است.


وی افزود: گروگان‌گیری 100 درصد و درگیری با اشرار نیز 22 درصد کاهش نشان می‌دهد.


سردار ذوالفقاری گفت: امسال تعداد شهدای ما نسبت به سال گذشته 52 درصد و تعداد مجروحان 71 درصد کاهش نشان می‌دهد.


وی افزود: در این مدت کشفیات احشام 361 درصد و کشف مواد محترقه 192 درصد افزایش و کشف سیگار 27 درصد کاهش داشته است.


سردار ذوالفقاری گفت: امسال کشفیات پارچه قاچاق 80 درصد و چای 95 درصد و کشف برنج 92 درصد کاهش نشان می‌دهد.


وی افزود: در این مدت کشف البسه دوخته شده 154 درصد، لوازم صوتی و تصویری 184 درصد، لوازم بهداشتی و آرایشی 168 درصد و کشف دارو 303 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.


فرمانده مرزبانی ناجا گفت: روز گذشته در منطقه میرجاوه، تعدادی از قاچاقچیان مسلح قصد ورود به کشور داشتند که پس از درگیری با آنان ، در نهایت بیش از 1500 کیلوگرم مواد مخدر و مقادیری مهمات کشف شد.

/111/

 
نسخه چاپی