وجود بیش از 2 هزار کتاب بریل در کتابخانه آیت الله خامنه ای قم

 مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم از وجود بیش از 2 هزار کتاب بریل در کتابخانه آیت الله خامنه ای خبر داد.

به گزارش راسخون، به نقل از مهر، علی فریدونی، بیان کرد: چهار هزار و 81 نسخه کتاب گویا در کتابخانه آیت الله خامنه ای موجود است.
 
وی ادامه داد: در این کتابخانه 2 هزار و 350 کتاب بریل نیز موجود است و تعدادی کتاب بریل هم خریداری شده که به زودی به مجموعه کتابهای بریل اضافه می شود.
 
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قم بیان کرد: کتاب های گویا با هدف تقویت مجموعه منابع بخش نابینایان کتابخانه آیت الله خامنه ای تامین شده است ولی کلیه اعضای کتابخانه می توانند از آن استفاده کنند.
 
وی در خصوص ویژگی کتابهای گویا گفت: کتابهای گویا فایلی صوتی هستند که گوینده در آن کتاب چاپ شده را تکلم می کند و به صورت شنیداری ارائه می شود.
 
فریدونی بیان کرد: کتاب های گویا در موضوعات مختلف از جمله موضوعات ادبی، مذهبی و تاریخی تهیه شده است.
 
وی گفت: کتابهای گویا و بریل تنها در کتابخانه آیت الله خامنه ای وجود دارد که در گذشته تنها اعضای نابینا می توانستند از این کتابها استفاده کنند اما اکنون سیاست این است که کتابها در اختیار همه قرار گیرد تا در زمان هایی که نتوان از کتابهای چاپی استفاده کرد این کتابها مورد استفاده قرار گیرند.
 
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قم با اشاره به اینکه امکان جستجوی رایانه ای کتابهای گویا برای مراجعه کنندگان فراهم شده است افزود: جهت تامین نیاز مراجعه کنندگان، یک اتاقک آگوستیک در نظر گرفته شده که با دیوارهای عایق در مقابل صدا محیط مناسبی را جهت رفع نیاز مطالعاتی اعضا فراهم کرده است.
100

نسخه چاپی