تبلت روسی و جلوگیری از سرقت اطلاعات توسط گوگل

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد مدل خاصی از رایانه های تبلت را طراحی کرده که جلوی سرقت اطلاعات شخصی کاربران از سوی گوگل را می گیرد.

به گزارش راسخون، به نقل از فارس به نقل از پی سی ورلد، سیستم عامل آندروید که در بسیاری از گوشی های همراه مورد استفاده قرار می‌گیرد، اطلاعات شخصی فراوانی را در اختیار شرکت طراح خود گوگل قرار می گیرد و روس ها برای درامان ماندن از جاسوسی گوگل بر روی این تبلت 466 دلاری سیستم عامل خاصی را بر روی آن نصب کرده اند که اطلاعات را رمزگذاری می کند.

این سیستم عامل که سیستم عامل روسی یا Russian Mobile Operating System یا (RoMOS) نام دارد ضدهک نامیده شده و البته از نظر ظاهری شباهت زیادی با آندروید دارد. RoMOS به جای جی پی اس از سیستم ماهواره ای خاص روس ها به نام GLONASS پشتیبانی می کند. گفتنی است آیفون 4 هم از این سیستم موقعیت یابی پشتیبانی می کند.

روسیه امیدوار است با استفاده از این تبلت بتواند نیازهای حرفه ای و شخصی کاربران و علاقمندان به استفاده از این نوع رایانه ها را برطرف کند. اگر چه این تبلت در روسیه ساخته شده ولی بخش اعظم قطعات به کار رفته در آن خارجی است.

گوگل برای نمایش آگهی های مرتبط با نیازهای کاربران، حجم زیادی از اطلاعات شخصی آنها و داده های مربوط به شیوه استفاده افراد از تبلت یا گوشیشان را جمع آوری کرده و بر روی سرورهای خود نگهداری می کند. روس ها تبلت خود را در دو نوع طراحی کرده اند، یکی مدلی که صرفاً کاربرد نظامی دارد و دیگری مدلی که برای عموم قابل استفاده است.

این تبلت 10 اینچی که تا اوائل زمستان عرضه می شود توسط دانشگاه روسی MIFI National Atomic Research طراحی شده است.
100

نسخه چاپی