حکم غیابی اعدام «طارق الهاشمی» صادر شد

دادگاه کیفری عراق، با صدور حکمی غیابی، معاون اول فراری رئیس‌جمهور این کشور را به اعدام محکوم کرد.

به گزارش راسخون، به نقل از فارس، خبرگزاری فرانسه در خبری فوری به نقل از یک منبع آگاه قضایی اعلام کرد که دادگاه کیفری عراق، در حکمی غیابی معاون اول فراری رئیس جمهور این کشور را به اعدام محکوم کرد. 

هاشمی به اتهام دخالت در حملات تروریستی تاکنون در سه نوبت به طور غیابی محاکمه شده است و تعدادی از محافظانش نیز به همکاری با او در حملات مذکور اعتراف کرده‌اند. قرار بود 24 مرداد گذشته، چهارمین جلسه این دادگاه برگزار شود اما برای بار دوم این جلسه دادگاه نیز به تاخیر افتاد و طی آن، تنها به اظهارات 5 تن از شاهدان و متهمان پرونده هاشمی در دادگاه گوش داده شد. از این 5 نفر، 4 نفر از محافظان هاشمی بودند و یک نفر نیز مسئول جابه‌جایی بمب‌ها در مناطق مختلف بغداد بود.

قاضی این دادگاه اعلام کرده بود که جلسه بعدی در تاریخ 9 سپتامبر برگزار خواهد شد و طی آن به سخنان دادستان کل درباره این پرونده گوش داده می‌شود.

هاشمی چند ماه پیش در پی صدور حکم بازداشتش از سوی دستگاه قضایی عراق، به منطقه کردستان گریخت و پس از آن به قطر، عربستان و ترکیه رفت و هم اکنون در استانبول به سر می برد. اینترپل حکم بازداشت وی را صادر کرده است اما آنکارا همچنان از وی حمایت می‌کند و اخیرا به وی اقامت دائم داده است.


100
 

نسخه چاپی