زندگان مرده چه کسانی هستن

فیلسوف آمریکایی و استاد فلسفه کالج سنت اولاف مینه‌سوتا در آمریکا معتقد است: کسی که نتواند به دیگران عشق بورزد و به دیگران مهربانی کند در واقع مرده است. چنین افرادی صرفاً به فکر خود هستند و در دنیای ترسیمی خود فقط خودشان جای دارند.

به گزارش راسخون به نقل از ایسنا "چارلز تالیافرو" استاد کالج سنت اولاف مینه‌سوتای آمریکا و فیلسوف دین معاصر در خصوص نسبت تعریف مرگ و سبک زندگی ناشی از آن به خبرنگار مهر گفت: انسان موجودی است که دارای ارزش بازفرجام و نامحدودی است. به عبارت دیگر ارزش انسانی بازفرجام و نامحدود است.
استاد پیشین دانشگاه آکسفورد تصریح کرد: یعنی ممکن است که زندگی انسان محدود باشد ولی ارزش انسانی بازفرجام و نامحدود است.

وی در ادامه تأکید کرد: تأکید بر مرگ فیزیکی یک تعریف کاملاً سطحی از مرگ است. معتقد هستم انسانهایی وجود دارند که به رغم زنده بودن، مرده هستند.

مؤلف "تاریخ روح" یادآور شد: افرادی هستند که دارای حیات جسمانی و فیزیکی هستند اما به لحاظ معنوی و ارزشی مرده هستند.

وی در ادامه افزود: کسی که نتواند به دیگران عشق بورزد و کسی که نتواند نسبت به دیگران مهربانی کند در واقع مرده است. چنین افرادی صرفاً کسانی هستند که به فکر خود هستند و در دنیای ترسیمی خود فقط خودشان جای دارند.

مؤلف "راهنمایی مقدماتی بر زیبایی شناسی" یادآور شد: اینکه که جهان پس از مرگ چه تأثیری بر سبک زندگی افراد دارد پرسشی قابل توجه است. اینکه تصور کنیم جهان پس از مرگ وجود خواهد داشت باعث می شود مسئولیت پذیری ما در مقابل دیگران بیشتر باشد.

این فیلسوف آمریکایی در ادامه یادآور شد: این اعتقاد باید توأم با عشق و محبت به دیگران باشد.

مؤلف "راهنمای آکسفورد درباره الهیات" در پایان تصریح کرد: آنچه مهم و حائز اهمیت است این است که ما در قبال دیگر انسانها خود را مسئول بدانیم و عاشق دیگران باشیم و نسبت به آنها مهربانی و رحم و شفقت داشته باشیم. چنین شخصی مسلماً زنده، آگاه و مسئول است.
 
چارلز تالیافرو استاد دانشگاههای آکسفورد، کلمبیا، پرینستون، کلمبیا و نتردام آمریکا بوده است. تالیافرو در حال حاضر استاد فلسفه کالج سنت اولاف در مینه‌سوتای آمریکاست.  راهنمای آکسفورد درباره الهیات، راهنمایی مقدماتی بر زیبایی شناسی، تصویر در ذهن، فرهنگ فلسفه دین، تاریخ مختصر روح، راهنمای راتلج درباره خداشناسی و راهنمای مقدماتی فلسفه دین از جمله آثار وی به شمار می‌روند. او از فیلسوفان برجسته معاصر به شمار می‌رود که در این حوزه صاحب آثار ارزشمندی است. وی دانش آموخته دانشگاه براون و هاروارد است. وی عضو انجمن فیلسوفان امریکاست./7432

نسخه چاپی