«در حریم لاله‌ها» به چاپ چهارم رسید

کتاب «در حریم لاله‌ها» نوشته حجت‌الاسلام محمد حسین رحیمیان، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید انقلاب اسلامی که به مروری بر رسالت بنیاد شهید در نظام اسلامی می‌پردازد، از سوی نشر شاهد به چاپ چهارم رسیده است.-

به گزارش راسخون به نقل از ایبنا، مقدمه این نوشتار جمهوری اسلامی را نظامی می‌داند که بر اساس اسلام و ارزش‌های اسلامی بنا شده است. بنابر این با نظام‌های مبتنی بر الحاد و مادی‌گرایی متفاوت است.

مقدمه «در حریم لاله‌ها» بیشتر تالیفاتی که تاکنون در زمینه تبیین مدیریت اسلامی انجام گرفته را برخاسته از تجربه‌های عینی نمی‌داند و می‌آورد: تحقق عینی مدیریت اسلامی و اثبات کارایی و برتری آن نیازمند تتبع نظریه و اجرا و مستلزم آمیختن تئوری و تجربه است.

بنا بر مقدمه این نوشتار، «در حریم لاله‌ها» اثری است که با نظر و عمل توام است زیرا حاصل تلاش علمی و حدود یک دهه مدیریت بر یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های اجرایی کشور است که با کوشش در راستای اجرایی کردن ارزش‌های الهی در آن نهاد همراه بوده است.

حجت‌الاسلام محمد حسین رحیمیان، در پیش‌گفتار این اثر تامین سعادت مردم را مقصد اصلی برای دین اسلام و حکومت اسلامی می‌داند و می‌نویسد: از آنجا که شهید، تمام هستی خود را برای خدا و خدمت به دین و سعادت مردم نثار می‌کند، بالاترین منزلت را نزد خداوند و مردم می‌یابد و شهید دادگان نیز در میان مردم از فضیلت والایی برخوردار می‌شوند.

وی ترویج فرهنگ شهادت و ایثار و ارج‌گذاری به مقام شهیدان و ایثارگران را مبنای شکل‌گیری بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌داند و معتقد است که بر همین اساس چگونگی و شیوه ارایه خدمات به‌کار گرفته شده در این نهاد از اهمیت بالایی برخوردار است.

رحیمیان پیشدستی خادم در ارایه خدمات به گونه‌ای که زمینه مراجعه مخدوم را منتفی کند را از مهم‌ترین سیاست‌های بنیاد شهید بر می‌شمارد و هدف از نگارش این کتاب را این گونه بیان می‌کند: در این مقال سعی شده است ضمن اشاره‌ای کوتاه و اجمالی به رابطه دین و حکومت اسلامی با مردم و اشاره‌‌ گذرا به ارزش‌ شهادت و ایثار و منزلت شهدا، ایثارگران و خانواده‌های آنان، رسالت بنیاد شهید و ایثارگران در نظام اسلامی و وظایف آن ترسیم شود.

«در حریم لاله‌ها» در چهار فصل «رابطه دین و حکومت اسلامی با مردم»، «ارزش شهادت، شهید و ایثارگران»، «بنیاد شهید و ایثارگران» و «سیاست‌ها و راهبرد‌ها در ارایه خدمات» تالیف شده است.

در بخش «ضمائم» کتاب ‌سه پیام امام خمینی(ره) با عنوان‌های «پیام امام خمینی(ره) به فرزندان شاهد»، «توصیه حضرت امام خمینی(ره) به مردم و علما برای دیدار خانواده شهدا» و «پیام حضرت امام خمینی(ره) در تجلیل از شهدا و ایثارگران» به‌ همراه تصویر نوشته‌های امام خمینی(ره) و حکم انتصاب حجت‌الاسلام حاج شیخ محمد حسن رحیمیان از سوی رهبر معظم انقلاب آمده است.

نویسنده برای تالیف این نوشتار از 15 منبع فارس و عربی از جمله اصول کافی، بحار‌الانوار مجلسی و صحیفه امام خمینی(ره) بهره گرفته است و مخاطب را با پی‌نوشت‌هایی در هر صفحه به این منابع ارجاع داده است.

«در حریم لاله‌ها» را «نشر شاهد» در قطع رقعی و 108 صفحه، با شمارگان سه هزار نسخه و به بهای 12‌ هزار ریال منتشر کرده است.

/7432/

نسخه چاپی