آغاز مسابقات کشوری فیلم کوتاه و نمایش دانش‌آموزان دختر در بجنورد

سی‌امین مسابقات فیلم کوتاه، نمایش عروسکی و نمایش صحنه‌ای دانش‌آموزان دختر کشور در بجنورد مرکز خراسان شمالی آغاز شد.

به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فارس، این مسابقات صبح امروز در سه سالن این شهر به طور هم زمان آغاز شد.

قائم مقام ستاد اجرایی سی‌امین دوره مسابقات فیلم کوتاه و تئاتر دانش‌آموزی کشور با اشاره به اینکه طی سی‌امین دوره مسابقات فیلم کوتاه، نمایش عروسکی و تئاتر دانش‌آموزی دختران کشور 64 گروه با هم رقابت می‌کنند، گفت: این تعداد شامل 400 دانش‌آموز می‌شود.

محمدرضا رحیمی آثار هنری دانش‌آموزان شرکت کننده در این جشنواره را برشمرد و افزود: 113 نفراز دانش‌آموزان دختر با 12 نمایش صحنه‌ای، 131 نفر با 12 نمایش عروسکی و 71 نفر از دانش‌آموزان با 40 اثر فیلم کوتاه، در این مسابقات شرکت دارند.

وی بیان داشت: 54 مربی و 25 سرپرست، 315 دانش‌آموز هنرمند دختر را از 25 استان کشور در جریان برگزاری این جشنواره همراهی می‌کنند.

قائم مقام ستاد اجرایی سی‌امین دوره مسابقات فیلم کوتاه و تئاتر دانش‌آموزی کشور گفت: نمایش فیلم کوتاه در سالن ریحانه، تئاتر صحنه‌ای در سالن حافظ و تئاتر عروسکی در سالن شهید باهنر بجنورد به اجرا در می‌آید.

وی افزود: طی هر روز برگزاری این جشنواره چهار نمایش صحنه‌ای و چهار نمایش عروسکی از سوی هنرمندان اجرا می‌شود.

به گفته معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی طی مدت برپایی این جشنواره 10 تا 15 فیلم کوتاه مربوط به آثار دانش‌آموزان دختر به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش فارس، سی‌امین مسابقات فیلم کوتاه، نمایش عروسکی و نمایش صحنه‌ای دانش‌آموزان دختر کشور تا 23 شهریور ماه ادامه خواهد داشت و بر اساس برنامه قرار است تا آیین اختتامیه و تجلیل از دانش‌آموزان برتر دختر در سالن کمپ پتروشیمی برگزار شود.

خراسان شمالی هفته گذشته نیز این جشنواره را برای دانش‌آموزان پسر کشور میزبانی کرد./7432

نسخه چاپی