گام اول اجراى طرح شتابگر ملى در آینده نزدیک

نسرین سلطانخواه درباره آخرین وضعیت طرح شتابگر ملی اظهار داشت: این طرح در حالا حاضر در مرحله تربیت نیروی انسانی متخصص در داخل و خارج کشور است و فاز مطالعاتی مکان یابی محل شتابگر هم به پایان رسیده است.

به گزارش راسخون، فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت نوشت: دولت معاون علمی و فناوری رئیس جمهور درباره آخرین وضعیت طرح شتابگر ملی اظهار داشت: این طرح در حالا حاضر در مرحله تربیت نیروی انسانی متخصص در داخل و خارج کشور است و فاز مطالعاتی مکان یابی محل شتابگر هم به پایان رسیده است.

نسرین سلطانخواه گفت: این طرح در حالا حاضر در مرحله تربیت نیروی انسانی متخصص در داخل و خارج کشور است و فاز مطالعاتی مکان یابی محل شتابگر هم به پایان رسیده که استان قزوین با بررسی‌های مختلف کارشناسی و با توجه به موقعیت، قابلیتها و توانمندی‌هایش برای استقرار آن در نظر گرفته شده است

وی افزود: این طرح به لحاظ مکانی، موقعیت زلزله و خاک نیازمند مطالعاتی بود که مکان آن پیش بینی و نهایی شده است و کلنگ زنی محل آن بزودی در کنار پارک علم و فناوری قزوین انجام می شود.

سلطانخواه تاکید کرد: این طرح به لحاظ مکانی، موقعیت زلزله و خاک نیازمند مطالعاتی بود که مکان آن پیش بینی و نهایی شده است و کلنگ زنی محل آن بزودی در کنار پارک علم و فناوری قزوین انجام می شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در ادامه خاطر نشان کرد: طرح شتابگر ملی در زمره سه طرح مهم ملی کشور است که استان قزوین با بررسی‌های مختلف کارشناسی و با توجه به موقعیت، قابلیتها و توانمندی‌هایش برای استقرار آن در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به مزایای این طرح بزرگ ملی اظهار داشت: طرح شتابگر ملی کاربردهای وسیعی در امر بهداشت، مهندسی، ساختمان، داروسازی و کشاورزی دارد و در آینده شاهد این خواهیم بود که دانشمندان و پژوهشگران در این مکان حضور یافته و طرحهای خود را عملیاتی خواهند کرد.

سلطانخواه ادامه داد: اولین آزمایشگاه مقیاس بزرگ که با اهداف انجام تحقیقات و مطالعات بین رشته ای در ایران و دستیابی به فناوری طراحی شتابگر سنکروترون نسل سوم و ایجاد توانایی برای رسیدن به مرزهای دانش و فناوری از پروژه های مهم طرح شتابگر ملی است.

/111/

نسخه چاپی