مواضع برخی چهره‌های شاخص سیاسی کشور در برابر تحریم‌ها دشمن‌پسند است

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مواضع و واکنش‌های برخی از چهره‌های شاخص سیاسی کشور در برابر تحریم‌های دشمنان مواضعی دشمن‌پسند است، به گونه‌ای که دشمن احساس می‌کند که تحریم‌ها اثرگذار بوده است.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، محمد‌حسین صفار‌هرندی ظهر امروز در دومین نشست تخصصی، آموزشی معاونان و مدیران کل روحانی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور که در محل سالن اجتماعات هتل مشهد برگزار شد با ابراز خشنودی از اینکه اهل فضل و صاحبان درد در سازمان اوقاف اشراف کامل دارند اظهار داشت: اینکه امروز این باب گشوده شده که اهل فضل و صاحبان درد در بالای سر اوقاف قرار گرفته بسیار کار پسندیده‌ای است و این نشست نیز باعث خوشحالی ما است البته اینکه این افراد با فضیلت در مجموعه اوقاف به فعالیت پرداختند باعث خوشحالی ما بوده که البته از دوره آقای مصلحی شده و در دوره آقای محمدی نیز به کمال رسیده است و این سزاوار‌ترین کاری بوده که باید انجام می‌شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به مهمترین و شاخص‌ترین راهکارهای دشمن برای مواجه با جمهوری اسلامی ایران گفت: راه‌های بسیار زیادی پیش روی دشمن است که خود آنها را برای ما بر می‌شمارد البته شاخص‌ترین آنها نبرد نظامی و عملیات نظامی گسترده برای براندازی حکومت است.

وی افزود: همچنین از دیگر راه‌های شاخص برای مواجه با جمهوری اسلامی تحریم اقتصادی و محاصره اقتصادی، اقدامات شرورانه در مناطق آسیب‌پذیر کشور است. که البته عمدتاً این موضوع با اقداماتی از قبیل تحرکات تجزیه‌طلبانه و یا حرکاتی که موجب چندگانگی میان اقشار مختلف جامعه و جنگ‌های قومیتی، مذهبی شده دنبال می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اقدامات سیاسی در مجامع جهانی برای بایکوت کردن کشور و منزوی سازی جمهوری اسلامی در نگاه دیگران و همچنین سوء استفاده از مقوله دموکراسی و مسئله انتخابات و دخالت کردن در سرنوشت ملت با جانبداری از گروه‌های معارض یا گروه‌هایی که رقیب شرایط موجود تلقی می‌شوند از دیگر راه‌کارهای دشمن برشمرده می‌شود که البته این 5 مورد برای جمهوری اسلامی امری ناشناخته و غریب نیست و تماما تجربه شده است. چرا که از ابتدای انقلاب تاکنون با تمام این موارد دست به گریبان بودیم.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دوران دفاع مقدس تصریح کرد: نبرد نظامی را ما در 8 سال دفاع مقدس تجربه کردیم که البته در حقیقت جنگ نظامی با یک کشور همسایه نبود بلکه یک جنگ نظامی همه جانبه علیه ما بود که خود را در قالب جنگ کشور همسایه با کشورمان نشان داد. لذا باید گفت که در همان زمان نیز کشورهایی چون آمریکا و غرب سرنخ‌هایی از حضور خود به جای گذاشته بودند و در نهایت نیز به صورت مستقیم با بمباران سکوهای نفتی ما و مورد هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ما وارد جنگ شدند. بنابراین ما تجربه جنگ با آمریکا را داشته و این نیز چیز جدیدی برای ما محسوب نمی‌شود.

صفار‌هرندی ادامه داد: باید توجه داشت که پایان جنگ برای غرب و به ویژه آمریکا این پیام را داشت که ایران بعد از این جنگ فرساینده قوی‌تر از گذشته بیرون آمد و اگر در ابتدای جنگ تجربه‌های ناقصی داشت آخر جنگ تجربه‌های انباشته و تدبیرهای نوین نظامی را و همچنین دستاوردهای نظامی گسترده‌ایی را برای خود به همراه آورد. پس مقوله جنگ نظامی برای کشور ایران مسئله‌ جدید و تازه‌ایی نیست که البته دشمن نیز خود می‌داند که آسیب‌پذیری ما به مراتب نسبت به گذشته کمتر شده است.

وی با اشاره به توان نظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز در یک دایره‌ایی به شعاع حداقل 2 هزار کیلومتری هر تحرکی علیه جمهوری اسلامی صورت گیرد در عرض چند دقیقه پاسخ آن داده می‌شود. امروز برد موشک‌های کروز ایران حداقل 2 کیلومتر است.

بنابر این وقتی برخی از سران و فرماندهان رژیم صهیونیستی صحبتی از حمله نظامی به ایران می‌کنند می‌بینیم که فرماندهان آمریکایی با تشر و خشم اسرائیلی‌ها را خفه کرده چرا که از پیامدهای آن جنگ باخبر بوده و می‌دانند جنگ نظامی علیه ایران از جنس جنگ افغانستان و عراق نخواهد بود و بنابر این گزینه جنگ از دستور کار آنها خارج شده است ولی نه برای همیشه به گونه‌ایی که در ارزیابی‌ها احتمال وقوع جنگ کمتر از 5 درصد است و این در حالی است که نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران همیشه آمادگی صد درصدی را دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه تحریم امر شناخته‌شده‌ایی برای ایران است اذعان داشت: در ابتدای انقلاب پس از درگیر شدن ما با آمریکا به واسطه اشغال‌شدن سفارت آمریکا و لانه جاسوسی تلقی شدن آن و همچنین بر ملا شدن بسیاری از اسرار رابطه‌ ما با آمریکا به گونه‌ایی شد که این‌گونه تحریم‌ها را علیه ما به اجرا درآورده‌اند و پیامد آن درگیری‌ها محاصره همه جانبه نظام و انقلاب اسلامی بود و به واقع در دوره دفاع مقدس تحریم‌ها را به طول کامل لمس و حس کردیم.

وی با بیان اینکه تحریم‌های کنونی به مراتب وسیع‌تر و ابعاد‌ آن گسترده‌تر از گذشته است خاطر نشان کرد: امروز 10 برابر فشار تحریم‌های گذشته در کشور تحریم‌ها فشار وارد می‌کند. البته از زمانی که بحث احتمال تحریم‌های گسترده علیه کشور مطرح شد در همان زمان دولت نهم تدابیری اتخاذ شد که در ابتدا منابع پولی و ارزی ما در خارج از کشور در مکان‌های امن نگه‌داشته شده و یا اینکه این منابع ارزی را به داخل منتقل کنیم.

صفار‌هرندی اضافه کرد: لذا دولت که در آن زمان بی‌حاشیه بود و اسیر برخی گرفتاری‌های ریز و درشت کنونی نبود توانست طراحی‌هایی را برای مواجه‌ عند‌الزوم انجام دهد و سبب کاهش خسارت ناشی از تحریم‌ها شود.

وی افزود: در ارتباط با موضوع نفت نیز آنها فکر می‌کردند که با تحریم‌های نفتی می‌توانند ما را محروم کنند چرا که درآمدهای نفتی معادل است با بخش عمده‌ای از درآمدهای ارزی ما که به تعبیر خود گمان می‌کردند که تحریم‌های نفتی تحریم‌های فلج‌کننده‌ای است و بدین صورت می‌تواند ایران را به تسلیم، معامله و مذاکره بکشانند در حالی که باز هم با اتخاذ تدابیر خوب کشور توانستیم از این مرحله نیز عبور کنیم.

این در حالی است که تا قبل از تحریم‌ها قیمت نفت بین 80 تا 85 دلار بود و امروز قیمت نفت به 115 دلار رسیده است. بنابر این به همین خاطر بود که در همان زمان برخی از صاحب‌نظران و اندیشمندان غربی پیش‌بینی می‌کردند اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران سبب افزایش قیمت نفت شده و با این تحریم‌ها در واقع درآمد بیشتری به ایران می‌دهند. اما این در حالی است که باز هم توانستیم از این گذر‌گاه بسیار سخت عبور کنیم.

وی تاکید کرد: بنابراین، شیطنت‌های امروزی تحریمی دشمن و چند لایه بودن این تحریم‌ها گستردگی ابعاد آن را نشان می‌دهد البته امروز خودشان هم بیان می‌کنند که تحریم‌ها ایران را از پای درنیاورده است و بر ایران اثرگذار نبوده است باید توجه داشت که این به زبان آسان است که ما تحریم‌ها را بدل‌زدیم اما در عمل کار سختی است و هنوز هم آسیب‌ها در کمین بوده و دشمنان نظام سعی می‌کنند با تحریم‌های جدید به مقصود خود برسند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تحرکات سیاسی دشمنان نظام اظهار داشت: آنها فکر می‌کردند در موضوع تحرکات سیاسی با تبلیغات سیاسی پرحجم می‌تواند سبب منزوی‌کردن ایران شوند و سیاست منزوی‌کردن ایران را در پیش گرفتند تا حدی که برخی از مردم خود هم این انزوا را قبول کرده بودند اما در حالی که آنها این سیاست‌را در پیش گرفتند اجلاس نم با حضور این چنینی سران کشورهای جهان برگزار شد و توطئه‌های آنها با اقتدار نظام خنثی شد و این نشان می‌دهد که قطعا نظام جمهوری اسلامی در انزوا نیست و در این راستا از محاصره سیاسی نیز نتیجه‌ایی نگرفتند.

صفار هرندی در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فتنه‌های غرب و سران استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: کشوری که هر دو سال یکبار خود را در معرض آراء عمومی قرار می‌دهد و نظامی که همه چیز خود را براساس رأی مردم رقم می‌زند بر روی لبه تیغ قرار دارد. بنابر این در همین راستا دشمن به بهانه انتخابات می‌تواند ایجاد هرج و مرج کرده و اقشار مختلف مردم را به جنگ درآورد و جنگ حیدری نعمتی راه بیندازد و در پایان نیز این موضوع وسیله‌ایی برای عملیات جنگ نرم برای انقلاب مخملی و یا انقلاب رنگی در ذیل مقوله انتخابات باشد. چرا که آنها با همین انتخابات به دنبال عملیات جنگ نرم با استفاده از انقلاب رنگی بوده‌اند البته این پدیده‌ایی است که برای تجربه آن تازه‌تر است و در سال 88 به صورت جدی آن را حفظ کردیم.

این روزنامه‌نگار افزود: شروع انقلاب‌های رنگی از اتفاقات در سروستان، اوکراین و لبنان و برخی کشورهای دیگر بود و در آخر نیز در ایران رخ داد که البته در لبنان ناکام ماند و در ایران ناکام‌تر شد. آنها در سال 88 فتنه بزرگی را سامان دادند و حقیقتاً سربازان بی‌جیره و مواجب‌گیر استکبار را در خیابان‌ها به راه افتاده و به نمایندگی از اسرائیل و استکبار جنگ نیابتی علیه نظام را به راه انداختند. چرا که استکبار با این اقدام خود به دنبال انتقام‌گیری 30 ساله خود بود و فکر می‌کرد می‌تواند از این طریق از امام، انقلاب و شهدای ما انتقام بگیرد در حالی که وقتی در پی این فتنه بزرگ راه‌پیمایی عظیم 9 دی صورت گرفت فتنه آنها خاموش شده و این فتنه بزرگ خنثی شد؛ حتی روز بعد راهپیمایی وزیر دفاع انگلیس در جمع همپیمانان خود در جلسه‌ایی می‌گوید که این راهپیمایی گسترده آب پاکی را بر روی ما ریخت و همه امیدی که به جنبش سبز و تمام ترفند‌ها و طرح‌های خود داشتیم ناکام مانده و باید به فکر راه‌های دیگری باشیم.

وی اضافه کرد: بنابر این چیزی که منجر به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ما شد شکست انقلاب رنگی آنها بود و لذا آنها اعمال تحریم‌های بیشتر را بعد از این شکست دنبال کردند.

وی با اشاره به موضوع اغتشاش در شهرهای مرزی ایران و برانگیختن شیعه و سنی گفت: آنها در ارتباط با برانگیختن شیعه و سنی و اغتشاش در شهرهای مرزی نیز ناکام ماندند و این از همان ابتدای انقلاب توطئه آنها بوده تا به امروز که البته خوشبختانه چیزی که تا به امروز مسلم شده وفاداری اقشار مختلف کشور به حکومت مرکزی نظام و انقلاب و رهبر معظم انقلاب است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این سؤال که آیا بعد از این ناکامی‌ها دشمن از این راه‌ها مأیوس شده است اظهار داشت: جواب این سؤال قطعا خیر است چرا که معنای این جمله‌ایی که بعضا از سران ایالت متحده می‌شنوید که می‌گویند هیچ گزینه‌ایی از روی میز غرب علیه ایران کنار نرفته است این است که آنها درصدد که با استفاده از تحریم‌ها زمینه‌ایی برای ترکیب تحریم و جنگ نرم و یا دیگر راهکارها سبب برانگیختن اپوزسیون نظام و معارضین داخل علیه نظام می‌شود چرا که می‌دانند آن وقت این راهکار آنها می‌تواند مؤثر باشد.

وی افزود: آنها می‌گویند جمهوری اسلامی ایران تا به حال چیزی که مانع از سقوط آن شده عنصر مقبولیت این نظام در افکار عمومی ملت و محبوبیت رهبری در میان مردم است البته این تعبیری است که یکی از رجال آمریکایی در راستای ناکارآمدی و ناکامی غرب استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اثر تحریم‌های اقتصادی یادآور شد: آنها می‌دانند هیچ یک از راه‌ها به تنهایی اثر نمی‌کند و حال به فکر ترکیب راه‌کارهای خود افتادن و در این راستا قصد دارند با استفاده از ظرفیت تحریم جریان اجتماعی علیه حکومت را به میدان آورند. چرا که در این راستا به دنبال کاهش محبوبیت نظام و رهبری در افکار عمومی هستند.

صفار‌هرندی خاطر نشان کرد: حال این تهدید‌ها و تحریم‌ها که روز به روز ابعاد آن گسترده‌تر می‌شود و تحرکات آنها در اطراف و همه تحریکات می‌تواند سرمایه‌‌هایی تلقی شود که در آستانه انتخابات آینده محیط داخلی کشور را تحت تأثیر قرار دهد. ازطرفی شاهدیم زمانی که تهدید‌‌ها شدت گرفت یک مرتبه افرادی ضعیف‌النفس و کم طاقت مواضعی را به زبان آوردند که این مواضع و حرف‌های آنها در برابر تحریم‌ها دشمن‌پسند بود.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: رفتار آنها و واکنش این چهره‌‌های شاخص سیاسی در برابر تحریم‌ها به نوعی اثر تحریم‌ها را به دشمن نشان می‌دهد به گونه‌ایی که دشمن احساس می‌کند که این تحریم‌ها بر ایران بی‌اثر نبوده است. چرا که این مسئولین بوی تزلزل و اثر‌گذار بودن را به میان آوردند و این برای دشمنان امتیازی بزرگ محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بنابر این دشمن با این گونه مواضع و واکنش‌ها تصور می‌کند که اعمال تحریم‌های تازه و جدید و پرحجم می‌تواند سبب برانگیخته شدن این گونه حس و حال‌ها در برخی مقامات مسئول و چهره‌های شاخص کشور شود.

وی تصریح کرد: نباید موضع‌گیری‌ها به گونه‌ایی باشد که بگوییم تحریم‌ها توانسته در نگاه برخی از مقامات ایران تزلزل ایجاد کند. بلکه مواجه ما با تحریم‌ها باید مواجه‌ایی خردمندانه وبسیار سنجیده باشد. البته در طول چند سال اخیر پرحجم‌ترین و گسترده‌ترین نوع تحریم‌ها علیه ایران اعمال شده است.

/111/

نسخه چاپی