شهدای روحانی حق زیادی بر گردن ما دارند

 تولیت آستان شیخ صدوق (ره) با اشاره به اینکه تعداد شهدای طلاب و روحانی در دوران دفاع مقدس زیاد بود، گفت: شهدای طلاب و روحانی حق زیادی بر گردن ما دارند و ما باید این حق را ادا کنیم.



به گزارش راسخون، به نقل از خبرگزاری فارس، مجتبی تختی‌پور، با اشاره به برگزاری یادواره شهدای طلاب شهرستان ری اظهار داشت: یادواره شهدای روحانی و طلبه شهرستان ری همزمان با شهادت امام صادق (ع) با همت اداره اوقاف و امور خیریه و اداره بنیاد شهید شهرستان ری در آستان مقدس شیخ صدوق (ره) برگزار شد.

تولیت آستان شیخ صدوق (ره) افزود: این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهدا و روحانیت شهرستان ری برگزار ‌شد و سخنرانی حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرستان و مداحی حاج حیدر خمسه نیز از بخش‌های این مراسم بود.

وی در ادامه هدف از برگزاری این یادواره در شهرستان ری را زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا دانست و ادامه داد: هدف ما از برگزاری این مراسم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در راستای فرامین مقام معظم رهبری است و امیدواریم که این مراسم بتواند یاد شهدا به‌ویژه شهدای روحانی را زنده نگه دارد.

تختی‌پور با اشاره به اینکه شهدا بر گردن ما حق زیادی دارند، بیان داشت: با توجه به اینکه شهدای روحانی و طلاب در جبهه و جنگ نقش به‌سزایی داشته‌اند، تصمیم گرفتیم این مراسم را در این مکان برگزار کنیم و کمی از حق شهدای روحانی بر گردن خود را ادا کنیم.

برنامه‌های فرهنگی آستان

تولیت آستان شیخ صدوق (ره) در ارتباط با برنامه‌های فرهنگی آستان ابراز داشت: برنامه‌های هفتگی مانند دعای کمیل را شب‌های جمعه و دعای ندبه را در روزهای جمعه داریم و برنامه‌هایی مانند آموزش حفظ قرآن کریم و تفسیر قرآن کریم توسط اساتید بزرگ قرآنی نیز در این آستان برقرار است.

شبستان شیخ صدوق (ره)

وی در ارتباط با طرح شبستان این آستان مقدس عنوان کرد: عملیات اجرائی شبستان شیخ صدوق (ره) به‌ لطف خدا از پارسال شروع شد و هم‌اکنون بخش زیادی از کارهای آن انجام شده و اکنون کار ستون‌ها در حال اتمام است.

تختی‌پور در ادامه تشریح کرد: این شبستان با مساحت 3 هزار مترمربع به آستان شیخ صدوق (ره) که فضای کوچکی دارد و برای برگزاری مراسمات مذهبی مناسب نبود، متصل می‌شود.

تولیت آستان شیخ صدوق (ره) در پایان خاطرنشان کرد: تا آخر امسال سفت‌کاری آن انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم هرچه زودتر این شبستان را به بهره‌برداری برسانیم و وظیفه خود نسبت به این عالم بزرگوار و ربانی را به نحو احسن انجام دهیم.
100

نسخه چاپی