آخرین وضعیت دانشگاههای تک جنسیتی

به گفته معاون اداری مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 16 دانشگاه و دانشکده تک جنسیتی علاوه بر دانشگاههایی که از قبل برای دختران و پسران اختصاص یافته بود هم اکنون در مرحله راه اندازی و برخی از این دانشگاهها نیز در حال جذب دانشجو هستند.

به گزارش راسخون به نقل از مهر، علی اکبر متکان با اشاره به آخرین وضعیت راه اندازی دانشگاههای تک جنسیتی در برخی استانهای کشور از تاسیس دانشگاه دخترانه نهاوند و پردیس دختران دانشگاه کاشان همچنین پذیرش دانشجو در این دو دانشگاه و پردیس خبر داد.

وی ادامه داد: دانشگاه دخترانه کوثر از سال تحصیلی جاری اقدام به پذیرش دانشجو خواهد کرد و 8 دانشکده اقماری از جمله بهار همدان که رشته صنایع غذایی دختران را تاسیس کرده از سال گذشته تاکنون دانشجوی دختر پذیرش می کنند.

به گفته معاون اداری مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برخی دانشگاههای دخترانه از جمله دانشگاه سمنان، جامع دخترانه میناب، نرجس خاتون رفسنجان، جامع البرز دختران و پسران هم با کمکهای مردمی تاسیس خواهند شد که هم اکنون در حال دریافت مجوز راه اندازی از وزارت علوم هستند.

متکان تاکید کرد که به منظور راه اندازی این دانشگاهها، وزارت علوم بازدیدی از امکانات و فضای دانشگاههای مذکور به عمل آورد و به زودی مجوز فعالیتشان صادر خواهد شد.

/111/

نسخه چاپی