آمریکا در خصوص یک مظنون مرتبط با فیلم ضد اسلامی تحقیق می کند

مقامات آمریکایی امروز شنبه اعلام کردند در خصوص یک مرد کالیفرنیایی که احتمال می رود در تولید ویدئوی ضد اسلامی دست داشته باشد، تحقیق می کنند.


به گزارش راسخون به نقل از واحد مرکزی خبر، مقامات مطلع آمریکایی اعلام کردند ناکولا باسِلی ناکولا، پنجاه و پنج ساله و ساکن حومه لس آنجلس که پیشتر در پی کلاهبرداری از بانک به بیست و یک ماه حبس قطعی و پنج سال حبس تعلیقی محکوم شده بود، اکنون به نقض قوانین آزادی مشروط متهم است.


وی در این حال اعلام کرد در تولید این فیلم نقشی نداشته است، اما رسانه ها وی را با این ویدئو مرتبط می دانند و خبرنگاران برای کسب اطلاعات بیشتر محل سکونت وی را بازرسی کرده اند.


کارن ردموند یک مقام قضایی در واشنگتن در این خصوص گفت: «مقامات ایالتی در کالیفرنیا در حال بررسی مجدد پرونده ناکولا است.»


یک مقام مطلع نیز اعلام کرد سعی دارند از ارتباط احتمالی ناکولا با فیلم ضد اسلامی مطلع شوند و در صورت صحیح بودن اتهام، وی قوانین آزادی مشروط را نقض کرده است.


مقامات آمریکا در این خصوص گفتند طبق قوانین این کشور ساخت فیلم به تنهایی جرم محسوب نمی شود؛ ناکولا طبق توافقنامه آزادی مشروط حق استفاده از اینترنت و نام مستعار را نداشت و اکنون به نقض این قوانین متهم است.


از کارگردان این فیلم که از ماه ژوئیه در اینترنت پخش شده با نام سام باسیل یاد شده است، اما مقامات آمریکایی بر این باورند که باسیل نام مستعار بوده است.


طبق تحقیقات شماره تلفنی که گفته می شد به باسیل تعلق دارد، متعلق به شخصی بود که در خانه ناکولا زندگی می کند.


به گزارش خبرگزاری رویترز از لس آنجلس، ویدئوی ضد اسلامی به زبان انگلیسی و به صورت غیرحرفه ای در کالیفرنیا فیلمبرداری شده و در اینترنت با عنوانهای گوناگونی همچون «بی گناهی مسلمانان» پخش شده است.


پخش این ویدئو ، تظاهرات و اعتراضهای گسترده را در جهان اسلام و کشورهای عربی در پی داشت- تظاهرات خشونت آمیز در مقابل کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی- لیبی به کشته شدن سفیر آمریکا و سه تن دیگر منجر شد.

/111/

نسخه چاپی