آغاز صدور گواهینامه‌های ایزو برای تعاونی‌ها

مدیرکل تعاونی های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه با اعلام استقرار سیستم گواهینامه بین المللی برای 206 شرکت تعاونی، گفت: 420 تقاضای جدید برای این منظور دریافت شد.

به گزارش راسخون به نقل از مهر، البرز محمدی  از برنامه های جدید در وزارت تعاون، کار و رفاه به منظور پیاده سازی سیستم گواهینامه بین المللی برای شرکت های تعاونی کشور خبر داد و گفت: تاکنون 206 شرکت تعاونی گواهینامه بین المللی ایزو 9001 دریافت کرده اند.

مدیرکل تعاونی های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اظهار داشت: پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 در شرکت های تعاونی به عنوان یکی از برنامه های راهبردی وزارتخانه به صورت جدی پیگیری می شود.

محمدی ادامه داد: کمک به افزایش کیفیت شرکت های تعاونی و فراهم کردن بسترهای لازم برای توسعه و گسترش فعالیت این بنگاه ها یکی ازبرنامه های مهم و مورد حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه به شمارمی رود.

وی افزود: شرکت های تعاونی که موفق به اثبات ادعاهای کیفیتی و انطباق فعالیت ها با نیازمندی های استاندارد ایزو 9001 و پذیرش در انجام ممیزی خارجی شرکت گواهینامه دهنده شوند، گواهینامه بین المللی مدیریت کیفیت ایزو 9001را دریافت می کنند.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه گفت: دارا بودن این گواهینامه موجب تسهیل دسترسی به بازارهای داخلی و خارجی، کسب مزیت رقابتی در مقابل رقبا، بهبود رضایت مشتریان، بین المللی کردن بازارمحصولات و خدمات، کسب امتیازات قانونی در مواقع لزوم از جمله صادرات واردات و شناسایی و رفع مشکلات خواهد شد.

به گفته محمدی، انجام اقدامات اصلاحی، پیشگیرانه و بهبود فرآیندهای انجام کار، کنترل منسجم و یکپارچه اسناد و مدارک سازمان و نظامند کردن فعالیت های مرتبط با کیفیت نیز از مزایای دریافت گواهینامه ایزو9001 است.

مدیرکل تعاونی های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه بیان داشت: اجرای این سیستم مستلزم انجام مراحل شناخت و آماده سازی سازمان، ارزیابی و بررسی وضعیت موجود شرکت های تعاونی و فعالیت های مربوط با نیازمندی ها و الزامات استاندارد، توجیه و آموزش پرسنل و آشنا شدن هر یک از آنان با وظایف خود جهت پیاده سازی سیستم ایزو است.

وی خاطر نشان کرد: آموزش انجام ممیزی داخلی برای رفع عدم تطبیق و مغایرت ها، آماده کردن شرکت جهت انجام ممیزی خارجی توسط شرکت های گواهینامه دهنده برای صدور گواهینامه بین المللی؛ از اقدامات حمایتی است که انجام می شود.

محمدی تاکید کرد: با توجه به سیاست های وزارتخانه جهت توانمند سازی شرکت های تعاونی و استاندارد سازی مدیریت کالا و خدمات، پروژه کمک به اخذ گواهینامه بین المللی ایزو 9001 در 125 شرکت تعاونی از سال گذشته تاکنون اجرایی شد.

مدیرکل تعاونی های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اظهار داشت: در حال حاضر، با توجه به استقبال شرکت های تعاونی جهت اخذ گواهینامه مذکور، بیش از 420 شرکت تعاونی متقاضی پیاده سازی و استقرارسیستم مدیریت کیفیت 9001 هستند که از طریق ادارات کل تعاون، کار و رفاه معرفی شده اند.

/111/

نسخه چاپی