پیشنهاد نامگذاری روز "حمایت از ادیان"

کارشناس و میهمان برنامه تلویزیونی «راز» در شبی که موضوع برنامه نقد و بررسی انتشار فیلم اهانت‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) از سوی عوامل صهیونیستی- آمریکایی سینمای هالیوود بود، پیشنهاد نامگذاری روز «حمایت از ادیان» یا «امنیت دینی» را در محکوم کردن این اقدام موهن داد.

به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری آریا، سیدهادی افقهی گفت: این پیشنهاد می تواند از سوی جمهوری اسلامی ایران در بین سران غیرمتعهدها یا در قلمروی جهان اسلام در کنفرانس اسلامی و اتحادیه عرب مطرح شود تا هر ساله با یادآوری این اقدام ددمنشانه و مذبوحانه غرب، تدابیری برای حمایت از ادیان و امنیت دینی اتخاذ شود.

به اعتقاد وی، هم افزایی و گسترش اعتراضات و تظاهرات ملل اسلامی که کانون آن مصر و ایران است، بایستی منجر به تجددنظر آمریکا در رفتارهایش با مسلمانان دنیا شود.

نادر طالب زاده، مجری-کارشناس برنامه «راز» با بیان اینکه فیلم های تبلیغاتی علیه اسلام و ایران در این سالها با پشتوانه بنگاه های صهیونیستی- آمریکایی کم نبوده است، گفت: نگاه غرب به ایران و مسلمانان مضحک است انگار که نمی دانند ایران اسلامی چه کشوری است یا کجاست.
دکتر فواد ایزدی، پژوهشگر و دیگر میهمان این برنامه با بیان اینکه اعتراضات مسلمانان دنیا در این ماجرا موجب زنده شدن آرمان های امام خمینی (ره) شد، گفت: این همصدایی ملل جهان اسلام علیه آمریکا امیدوار کننده بود.

وی با اشاره به اخبار ضد و نقیضی که درباره عوامل سازنده این فیلم موهن مطرح شد، خاطرنشان کرد: این فیلم دو ماه پیش در برخی از سینماهای آمریکا به نمایش درآمد پس از آن 14 دقیقه از این فیلم روی یک ویدئوسایت قرار گرفت و یکی از شبکه های عربی هم به تحلیل خبری این ماجرا پرداخت پس از پخش این برنامه، تظاهرات مردم مصر علیه این اقدام توهین آمیز برگزار شد و به دیگر کشورهای اسلامی نیز تسری یافت.
ایزدی با طرح این پرسش که دلیل تولید این فیلم چه بوده؟ گفت: ماجرای اسلام هراسی بعد از تشکیل رژیم صهیونیستی با حرکت های جدیدی در هالیوود علیه اسلام و مسلمانان جدی شد. حتی در میان کودکان نیز با ساخت کارتونهای ضداسلامی، نفرت و ترس از اسلام را در جامعه آمریکایی رواج داده اند.
او این اقدام را نشانه دوگانگی غرب در بحث آزادی بیان دانست و افزود: هر زمانی به طرف غربی گفته می شد که چرا به باورهای بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان جهان توهین می کنید می گفتند که ما به آزادی بیان اعتقاد داریم در حالیکه توهین به ارزش ها و تعرض به خطوط قرمز دیگران، هنر نیست اگر واقعا به آزای بیان اعتقاد دارید چرا زمانی که درباره خطوط قرمز شما همچون مسئله هلوکاست، پرسشی مطرح می شود، پرسشگر را محکوم به سکوت می کنید؟
این کارشناس برنامه گفت: این فیلم اصلا فیلم نیست زیرا نه سناریویی برای آن نوشته شده و نه بازی خوبی در آن می بینیم، بلکه هدف فقط اهانت به مسلمانان بوده است.

طالب زاده با بیان اینکه کارگردان این فیلم، سازنده فیلم های مستهجن آمریکایی بوده است، افزود: دنیای غرب در این ماجرا به جایی رسید که چهره منفور خودش را برای جهانیان آشکار کرد.
به گفته ایزدی، انتشار این فیلم موهن در حالی انجام شده که حکومت آمریکا به راحتی می توانست به صورت قانونی، مانع از پخش آن شود.

او ادامه داد: جالب اینکه در آغاز اعتراضات مسلمان مصر، سفارت آمریکا بیانیه ای را منتشر کرد که شکلی از عذرخواهی غیرمستقیم داشت اما پس از مدتی، واشینگتن این عذرخواهی را پس گرفت و گفت که این انتشار این فیلم، مشکلی نداشته است.
طالب زاده هم در ادامه گفت: البته این ها با موج اعتراضاتی که در کشورهای اسلامی راه افتاده، الان در کاخ سفید سرگردانند و نمی دانند که چه باید بکنند.

افقهی با اشاره به بیانات اخیر رهبری درباره این اقدام منفور غرب، خاطرنشان کرد: هدف دشمن، سست کردن پایه های اعتقادی نسل جوان ماست. این حرکت نیز یک تک برنامه از سلسله برنامه های اسلام هراسی آنان است که می خواستند با این اقدام، چالشی در بین ملل مسلمان راه انداخته و حرکت های بیداری اسلامی را منحرف کنند.

او یادآور شد: جالب است که آقای اوباما و خانم کلینتون بارها اعلام کرده اند که این ماجرا به سیستم حکومتی آمریکا ربطی ندارد اگر چنین است پس چرا با آن برخورد نمی کنید، مگر خشم مسلمانان جهان اسلام را نمی بینید؟!

در ادامه ایزدی به پیشینیه نفوذ صهیونیست در جامعه آمریکا و سینمای هالیوود اشاره کرد و گفت: پس از جنگ جهانی دوم، موج مهاجرت یهودیان به سمت آمریکا راه افتاد که بسیاری از آنها می خواستند از امکانات آمریکای ابرقدرت برای حمایت از رژیم صهیونیستی بهره ببرند. حتی آنها تلاش های زیادی برای کمرنگ شدن دین در جامعه مسیحی آمریکایی آن دوران داشتند که هالیوود، منشا این حرکت ها بود تا جایی که کشور مسیحی آمریکا را به سمت سکولاریسم بردند./7432
 

نسخه چاپی