لاریجانی: تولید محصولات استراتژیک در کشور باید افزایش یابد

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، گام مهم در رسیدن به اقتصاد مقاومتی‌، افزایش تولید محصولات استراتژیک و فعال شدن ظرفیت‌های تولید در کشور است.

به گزارش راسخون، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: برای آنکه کشور به مرز خودکفایی برسد و بسیاری از محرومیت ها و مشکلات کشور حل شود اجرای صحیح و دقیق اصل ۴۴ قانون اساسی یک ضرورت است.

وی افزود: اجرای اصل ۴۴ به این معناست که اقتصاد را مردمی کنیم، نه اینکه از حالت دولتی به نیمه دولتی تبدیل شود.

رییس مجلس تاکید کرد: یکی از راه های حل مشکلات اقتصادی، ‌استفاده از ظرفیت های تولیدی در کشور و افزایش محصولات استراتژیک و همچنین افزایش ساعات کار کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی به منظور اشتغال زایی و افزایش محصولات تولیدی است.

لاریجانی همچنین برخورداری از تسهیلات بانکی به منظور رفع مشکل مالی صنعتگران و تولیدکنندگان را یکی دیگر از راه‌های افزایش تولیدات داخل دانست.

وی درخصوص مسایل و مشکلات استان اصفهان گفت: این استان با وجود تمام مشکلات، ظرفیت‌های متعددی از نظر کشاورزی، صنعتی، دامداری و توریسم دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

نماینده مردم قم با اشاره به بحث کمبود آب در این استان، یادآور شد: مشکل مهمی که از سوی نمایندگان و مسئولان استان ذکر می شود، خشکسالی است که این معضل فقط با تدبیر دولت قابل حل است و به مجلس مربوط نمی شود. قانون در این مورد روشن است و فقط نیاز به اجرای صحیح دارد.

لاریجانی درخصوص صندوق فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان به نمایندگان این استان توصیه کرد که کمیته سه نفره ای را به منظور پیگیری این موضوعات تشکیل دهند.

گفتنی است، در ابتدای این جلسه نمایندگان مجمع گزارشی از وضعیت استان اصفهان و کمبودهای شهرهای مختلف این استان بالاخص خشکسالی و کمبود آب،‌ نداشتن جاده های مناسب،‌ فقر و محرومیت برخی از شهرهای استان،‌ کمبود بودجه مازاد تملک دارایی، ‌رشد بیکاری ، آلودگی، عدم تکمیل پالایشگاه اصفهان ارائه دادند.
100

نسخه چاپی