پلمپ 100 محل تجاری در عربستان به دلیل اختلاط بین مرد و زن

بار دیگر در عربستان بحث های جنجالی اشتغال به کار زنان صفحه اول اخبار و مطبوعات این کشور را از آن خود کرد. این اتفاق در پی پلمب شدن 100 محل تجاری لوازم زنانه در ریاض پایتخت عربستان، به دلیل اختلاط و یا استخدام فروشنده مرد، از سوی وزارت کار این کشور صورت گرفت.

به گزارش راسخون به نقل از شفقنا، روزنامه الصحیفه چاپ عربستان نوشت که وزارت کار در پی پلمب کردن 100 محل تجاری لوازم زنانه شهر ریاض قصد دارد که به فعالیت خود در بستن تمام مغازه های فاقد شرایط جلوگیری از اختلاط بین زن و مرد ادامه دهد.

روزنامه الصحیفه در ادامه نوشت: وزارت کار عربستان تمام محل های تجاری لوازم زنانه را که ضرب الاجلی جهت تسویه تخلفات به این وزارت اعلام نمی کنند، پلمپ خواهد کرد. این تخلفات عبارتست از استخدام فروشنده مرد و عدم تخصیص جایگاه جداگانه ای جهت عرضه و فروش تمام لوازم مربوط به زنان و جلوگیری از ورود مردان به این جایگاه ها.

از سوی دیگر یکی از مسوولان وزارت کار عربستان گفت: هیچ استثنایی در پلمپ کردن مغازه ها و محل های تجاری متخلف در نظر گرفته نشده است. کار گشت های بازرسی نیز تمام مناطق و شهر های عربستان جهت اعمال مصوبه وزارت کار با هماهنگی با شهرداری ها و شوراهای صنفی ادامه خواهد داشت.

 مجلس عربستان در سال میلادی گذشته قانون منع استخدام مردان به عنوان فروشنده در مغازه هایی که لوازم زنانه را عرضه می کنند تصویب کرده بود که این مصوبه در راستای ایجاد فرصت های شغلی بیشتر برای زنان عربستان محسوب می شود، اما این مصوبه با موجی از انتقادات از سوی مخالفان اشتغال زنان در عربستان مواجه شده است.

/111/

نسخه چاپی