فرهنگ تذکر زبانی باید در جامعه زنده شود

مسوول دفتر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: فرهنگ تذکر زبانی باید میان افراد مختلف جامعه زنده شود.

به گزارش راسخون به نقل از ایرنا، سرهنگ پاسدار ˈعلی کریمیˈ عصر دوشنبه در همایش راهکارهای آموزش و تبلیغ موثر تذکر زبانی در ایلام افزود: ترویج و گسترش این فرهنگ میان گروه های مختلف مردمی بسیار ضروری است و نباید در اجرای این فریضه نیکو کم کاری و بی توجهی انجام گیرد.

وی ادامه داد: هدف اصلی قیام امام حسین(ع) ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بود و محرم بهترین و مناسب ترین فرصت برای زنده کردن این فریضه واجب الهی در جامعه است.

مسوول دفتر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سپاه ایلام اضافه کرد: اگرچه کارها و فعالیت هایی برای نهادینه شدن این فرهنگ الهی میان مردم انجام گرفته ولی کافی نیست و باید برای گسترش آن بیشتر تلاش کرد.

کریمی گفت: برای زنده نگهداشتن این فرهنگ در جامعه، شورای امر به معروف و نهی از منکر در همه ارگان ها و دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان فعال و تشکیل خواهد شد.

وی از مدیران دستگاه های اجرایی ایلام خواست برای ترویج هر چه بهتر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در نهادها، ارگان ها و همه اداره های دولتی و اجتماع خصوصی استان تلاش و جهاد بیشتری به خرج دهند.

این همایش بک روزه به همت ارشاد اسلامی شهرستان ایلام با حضور شماری از رییسان و استادان حوزه و دانشگاه، شخصیت های علمی و فرهنگی، نویسندگان، فرهیختگان و نخبگان استان در مجتمع فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

هفت روز آغازین محرم به عنوان ˈهفته احیا امر به معروف و نهی از منکرˈ نام گذاری شده است.

/7432/

نسخه چاپی