آیت الله مکارم شیرازی عوامل پیشرفت اسلام را تبیین کرد

 ویرایش عکس دی ماه 98

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، دشمنان نظام اسلامی را از رویارویی با ملت ایران عاجز توصیف و به آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار داد در صورتی که دست از پا خطا کرده و به جمهوری اسلامی ایران تعرض کنند، ملت انقلابی و مؤمن ایران پاسخی دندان شکن به آنها خواهند داد.


به گزارش راسخون به نقل از آینده روشن، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید عصر سه شنبه دهم اردیبهشت ماه، در دیدار مسؤولان هیات های رزمندگان اسلام سراسر کشور در مدرسه امام امیرالمؤمنین(ع) قم، با تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) تاکید کرد: امیدواریم در سایه لطف و عنایت آن بانوی بزرگوار همه ما بتوانیم خادمان خوبی برای اسلام و مکتب اهل بیت(ع) باشیم و عظمت نظام و کشور را حفظ کنیم.

وی هیات های مذهبی و هیات رزمندگان اسلام را خاری در چشم دشمنان اسلام دانست و گفت: مورخان شرق و غرب درباره گسترش پیشرفت اسلام مباحث زیادی دارند و همه متفق هستند در یک مدت کوتاه نسبت به وسائل ارتباطی آن زمان، اسلام شرق و غرب عالم آن زمان را فرا گرفت.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: برخی گفته اند با وجود همه مباحثی که مطرح شده هنوز علت واقعی پیشرفت سریع اسلام در جهان معما است و نمی توان دلیل قطعی برای آن آورد.

این مرجع تقلید در تبیین عوامل پیشرفت سریع اسلام، به حدیثی از حضرت رسول الله(ص) استناد کرد و گفت: در این حدیث مبارک دو عامل باعث پیشرفت امت اسلام و دو امر نیز عامل شکست بیان شده است.

عوامل پیشرفت اسلام

وی ساده زیستی و بی توجهی به ظواهر دنیوی و ایمان قوی و مستحکم به خدا، پیامبر و معاد را دو عامل مهم پیشرفت سریع مسلمانان بر اساس حدیث حضرت رسول الله(ص) ذکر کرد و گفت: در دوران جنگ تحمیلی نیز این مساله صادق بود و رزمندگان با ایمان و با شعارهای یا زهرا و زیارت عاشورا توانستند در نبردی نابرابر بر دشمن چیره شوند و شکست در قامومس آنان جایی نداشت.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: عده زیادی از سربازان آمریکایی در عراق گرفتار بیماری های روانی شده اند و عده ای دست به خودکشی زده اند، اما در میان سربازان ما که به میدان نبرد رفتند چنین مسائلی وجود نداشت، همه با عشق و علاقه به جبهه ها رفتند و این تفاوت دو مکتب است.

وی اضافه کرد: جامعه ما جامعه ای متدین است و خانواده هایی هستند که چند فرزند خود را تقدیم انقلاب کرده اند و اگر صحنه ای پیش بیاید بازهم در صحنه حاضر می شوند و شکست دیگری را به دشمنان تحمیل خواهند کرد.

این مرجع تقلید ضعف ایمان و دلبستگی به دنیا و تجمل گرایی را عامل شکست دانست و خطاب به حاضران تاکید کرد: مراقب باشید دشمنان ایمان و باورهای قوی شما را با شبهه افکنی متزلزل نکنند.

شبهه افکنی عقیدتی توطئه استکبار است

وی بیان کرد: دشمن متوجه نقطه قوت ما شده است و راه غلبه را در شبهه افکنی های عقیدتی جستجو می کند و اگر خدایی ناکرده در این عرصه دچار تزلزل شویم در سایر عرصه ها نیز شکست خواهیم خورد.

آمریکا و اسرائیل حماقت کنند پاسخ محکمی از ملت ایران دریافت می کنند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل را از رویارویی نظامی با جمهوری اسلامی ایران ناتوان توصیف و خاطرنشان کرد: آنها اگر حماقت کنند جوانان، سربازان کفن پوش و رزمندگانی که هشت سال در دفاع مقدس حماسه آفریدند جلوی آنها می ایستند و پاسخ محکمی به آنها می دهند.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که عامل پیروزی در این عرصه روحیه ایمانی و جهادی ما است، گفت: این مهم سلاحی است که دشمن نمی تواند به آن دست یابد؛ از این رو همه باید در جهت تقویت بنیه های ایمانی و اعتقادی نسل جوان بکوشیم و وابستگی آنها به زرق و برق دنیا را کم کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که توطئه دشمنان زیاد است، ابراز داشت: همان گونه که رهبر بزرگوار انقلاب تاکید فرمودند؛ دشمنان از داخل و خارج توطئه می کنند، اما به لطف الهی رزمندگان اسلام و علاقه مندان به نظام محکم ایستاده اند و ما چون به لطف خدا امیدواریم به نصرت و پیروزی خود ایمان داریم.

/7432/

نسخه چاپی