ضرورت ایجاد دبیرخانه متمرکز برای نظارت بر عملکرد سایت‌های همسریابی

ویرایش عکس اسفندماه 98

مدیر مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی راسخون با اشاره به اینکه باید حساسیت‌های لازم نسبت به گردانندگان سایت‌های همسریابی ایجاد شود گفت: حضور نمایندگانی از چندین نهاد فرهنگی در قالب یک دبیرخانه متمرکز، ناظر بر عملکرد سایت‌های همسریابی شوند.


حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد سجادی، مدیر مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی راسخون در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به فعالیت سایت‌های همسریابی در فضای مجازی اظهار کرد: با کلیت سایت‌های همسریابی موافق هستم اما این سایت‌ها باید به واسطه برنامه‌ریزی خاصی هدایت شوند، در غیر این صورت دچار مشکل خواهیم شد.

مدیرعامل مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان افزود: متأسفانه هیچ نوع برنامه‌ریزی مشخصی و جامعه هدفی برای سایت‌های همسریابی انجام نشده است. به همین دلیل هر یک از سایت‌ها به واسطه شیوه‌های متفاوت و متضاد با مبانی سنتی و دینی‌مان فعالیت خواهند کرد.

مدیر مؤسسه فرهنگی راسخون تصریح کرد: شیوه‌ای که امروزه سایت‌های همسریابی در پیش گرفته‌اند، مناسب نیست و مخالف این نوع عملکرد هستم. به نظر می‌رسد چنین امکاناتی باید به واسطه برنامه‌ریزی و هدفگذاری خاصی صورت بگیرد.

وی بیان کرد: بسیاری از این سایت‌های همسریابی به دنبال منافع شخصی و فسادانگیز هستند و مؤسسان این سایت‌ها شناخته شده نیستند و ما نمی‌دانیم که با چه اهدافی کار را پیگیری می‌کنند بنابراین جامعه را دچار معضلات بسیاری خواهند کرد.

مدیرعامل مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: یک نهاد به تنهایی نمی‌توانند متولی اصلی سایت‌های همسریابی باشد بلکه چند وزارتخانه همچون آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و چند نهاد همچون سازمان ملی جوانان، سازمان تبلیغات اسلامی در یک دبیرخانه متمرکز شوند تا بتوانند همسو با یکدیگر تدابیر لازم را برای عملکرد سایت‌های همسریابی اخذ کنند.

وی یادآور شد: متأسفانه مسئولان فرهنگی برای سایت‌های همسریابی تدابیر لازم را اخذ نکرده‌اند به همین دلیل امروز شاهد این موضوع هستیم که این سایت‌ها از سوی عده‌ای سودجو کار را ادامه می‌دهند و مشکلات بسیاری را برای جامعه کنونی ایجاد می‌کنند.

سجادی اظهار کرد: قطعاً زمانی که مسئولان سایت‌های همسریابی شناخته شده باشند، به مرور کاربران هم می‌توانند به آن سایت‌ها اعتماد کنند و در نهایت شاهد عملکرد مثبتی از آن خواهیم بود.

وی افزود: همان‌گونه که سازمان و نهادی برای استخدام کارمندش، گزینش‌های لازم را انجام می‌دهد، باید برای سایت‌های همسریابی هم این اتفاقات صورت بگیرد به این معنی که تک تک اجزای سایت‌ها گزینش شوند تا شاهد مشکلاتی نباشیم.

مدیر مؤسسه فرهنگی راسخون اظهار کرد: زمانی که حساسیت خاصی نسبت به گردانندگان سایت‌های همسریابی و اعضای ثبت‌نام شده آن ایجاد شود، به طور حتم دیگر شاهد سودجویی و فساد نخواهیم بود و کار به سرانجام خوبی خواهد رسید.

/7432/

ضرورت ایجاد دبیرخانه متمرکز برای نظارت بر عملکرد سایت‌های همسریابی

نسخه چاپی