رقابت خودروسازان خارجی برای تولید محصول مشترک با ایران

قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو گفت: شرکتهای بزرگ خودروسازی دنیا برای تولید محصول مشترک‌‌ با این شرکت با هم رقابت می کنند.

به گزارش راسخون به نقل از مهر، میرجواد سلیمانی با بیان این مطلب گفت: ایران خودرو با اشراف بر تحولات صنعت و فناوری به عنوان یکی از جنبه های رشد اقتصادی، خرید و انتقال فناوری را با هدف تضمین کیفیت محصولات محقق کرده است. وی ادامه داد: ایران خودرو برای حضور موثر در عرصه جهانی با شرکای تجاری توسعه یافته همکاری می کند.

قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو داشتن مدیریت علمی و نوین برای حضور در بازارهای جهانی را یک ضرورت خواند و گفت: نمی توان در صنعت و اقتصاد جهانی فکر کرد ولی منطقه ای یا داخلی عمل کرد.

وی، لازمه رقابت پذیر شدن صنعت خودرو را کیفیت بالا، قیمت مناسب، تنوع تولید و خدمات پس از فروش برتر و گسترده عنوان کرد و اظهارداشت: بیش از 60 درصد تولید خودرو خارج از شرکت های مادر و در مجموعه های وابسته صورت می گیرد و خودروسازان باید نسبت به افزایش این میزان و واگذاری امور پیش مونتاژ به شرکت های پیمان‌کار اقدام کنند.

سلیمانی با بیان اینکه این اقدام در تخصصی شدن امور و افزایش کیفیت محصول نهایی موثر خواهد بود، گفت: یکی از عوامل افزایش کیفیت خودرو، ارتقای دانش قطعه سازی است و ایران خودرو در صدد است برای حضور پررنگ تر در بازارهای جهانی و دست‌یابی به تکنولوژی برتر و تامین نیاز روز مشتری طرح های توسعه ای را به اجرا درآورد. وی مشارکت با قطعه سازان خارجی را یکی از این طرح ها عنوان کرد و افزود: مشارکت و همکاری با قطعه سازان معتبر خارجی منجربه انتقال دانش فنی به قطعه سازان داخلی می شود.

قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو، مهم‌ترین برنامه استراتژی ایران خودرو را تولید مشترک و یا سرمایه گذاری مشترک با خودروسازان بزرگ جهان، ارایه محصولات جدید و طراحی پلتفرم دانست و تاکید کرد: این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز منطقه خاور میانه، تکنولوژی ساخت خودرو را در اختیار کشورهای اسلامی قرار خواهد داد.

/111/

نسخه چاپی