مسلمان جهان برای دفاع از «مسجد الاقصی» بپا خیزند

رئیس شورای عالی قضات شرعی فلسطین اظهار داشت: مسلمانان در هر نقطه از جهان وظیفه دارند، از مسجد الاقصی که بارها مورد بی‌حرمتی شهرک نشینان و نیروهای ارتش اشغالگر اسرائیل قرار گرفته، دفاع کنند.


به گزارش راسخون به نقل از فارس، شیخ «یوسف ادعیس»، رئیس شورای عالی قضات شرعی فلسطین ه، با اشاره به حمله صبح روز چهارشنبه شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی گفت: مسلمانان در هر نقطه از جهان که هستند باید از مسجد الاقصی که بارها مورد بی‌حرمتی شهرک‌نشینان صهیونیست و نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی قرار گرفته است، دفاع کنند.

وی همچنین از اهالی قدس اشغالی و ساکنان سرزمین‌های اشغالی 1948 خواست به منظور پایان بازداشت تعدادی از فلسطینی‌ها از سوی نیروهای اشغالگر صهیونیستی روی به مسجد الاقصی بیاورند.

این درحالی است که در پی یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی، تعدادی از فلسطینی‌های حاضر در این محل به مقابله با آنان برخاستند که نظامیان رژیم صهیونیستی آنان را محاصره و بازداشت کردند.

در این میان، در پی حمله دهها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی، این محل صبح روز چهارشنبه شاهد درگیری بین صهیونیست‌های افراطی با فلسطینیان بود.

صبح روز چهارشنبه ده‌ها یهودی تندرو تحت حمایت شدید نیروی پلیس رژیم صهیونیستی به صحن‌های مختلف مسجد الاقصی یورش برده و در «باب المغاربه» با نمازگزاران فلسطینی درگیر شدند.

نظامیان اشغالگر رژیم صهیوینستی پس از مسدود کردن درب‌های مسجد الاقصی با موانع آهنین، نمازگزاران را حتی در داخل مسجد تحت تعقیب قرار داده و برای حمله به آنان، مقادیر زیادی گاز اشک‌آور  علیه آنان شلیک کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین نمازگزاران فلسطینی را داخل مسجد "قبلی" محاصره کرده و درب‌های این مسجد را به روی نمازگزاران بستند.

/111/

نسخه چاپی