ایمن‌سازی فضای مجازی برای کودکان؛ راه‌حل تبیین آموزه‌های قرآن

  ویرایش عکس دی ماه 98

گروه فضای مجازی: دکتر علیرضا طالب‌پور گفت: راه‌حل استفاده کودکان از فضای مجازی به شکلی که بتوانند از آموزه‌های قرآن در این فضا بهره‌مند شوند، این است که فضایی متناسب با روحیات کودکان در دنیای مجازی فراهم شود.
 

به گزارش راسخون به نقل از ایکنا دکتر علیرضا طالب‌پور، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان با اشاره به فضای مجازی و فعالیت‌هایی که در این حوزه برای کودکان باید انجام شود گفت: برای کودکان محیط سالم را در فضای مجازی باید فراهم کرد. یکی از کارهای خوبی که مؤسسه تبیان در همین راستا انجام داده است ایجاد شبکه مجازی اختصاصی مخصوص کودکان است. در واقع کودکان زمانی‌که وارد این شبکه مجازی می‌شوند فقط با سایت‌هایی که مربوط به خودشان است روبه‌رو خواهند شد.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان استفاده از فناوری و فضای مجازی را لازمه زندگی امروز برای پیشرفت دانست و افزود: نمی‌شود نسبت به کودکان این فرض را داشت و یا این تصمیم را گرفت که با فناوری آشنا نشوند و یا اینکه آنها را هم در فضای مجازی تنها گذاشت و رها کرد. باید با آنها همراه بود و این فناوری را در اختیار آنان با مدیریت صحیح قرار داد.

فضایی متناسب با فرهنگ و روحیات کودکان در دنیای مجازی فراهم کنیم
طالب‌پور با اشاره به راه‌حل چگونگی استفاده صحیح از فضای مجازی برای کودکان در جهت فرهنگ‌سازی تصریح کرد: راه‌حل مفید برای استفاده کودکان از فضای مجازی، طوری که بتوانند از آموزه‌های قرآنی و معارف اسلامی هم در این فضا بهره‌مند شوند، این است که فضایی متناسب با روحیات کودکان را در دنیای مجازی فراهم کنیم.
وی با اشاره به وضعیت تبلیغ ضعیف معارف اسلامی در فضای مجازی برای کودکان بیان کرد: در فضای مجازی هم برای کودکان و هم بزرگسالان نسبت به تبلیغ و آموزش معارف اسلامی کم‌کاری شده است. شورای عالی فضای مجازی هم که به همت مقام معظم رهبری فعالیت خود را آغاز کرد؛ نشان‌دهنده‌ این است که این فضا تا چه حد اهمیت دارد.
مدیر عامل مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان بیان کرد: هنوز موتورهای محرک در فضای مجازی برای تبلیغ فرهنگ و معارف اسلامی در فضای مجازی گرم نشده‌ است و آن‌طور که باید راه نیافتاده است تا بتواند فعالیت فراگیری را در تمامی بخش‌ها برای مخاطبان من‌جمله کودک ایجاد کند.

ضعف‌هایی در فضای مجازی با کار بیشتر قابل مدیریت است
طالب‌پور با اشاره به ضعف‌های موجود در بحث فرهنگ‌سازی و استفاده صحیح از فضای مجازی برای کودکان و عموم افزود: ضعف‌هایی در فضای مجازی دیده می‌شود که با کار بیشتر، شرکت دادن مراکزی که علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه هستند، استفاده از محققان، مؤسسات و دلسوزان به بحث فرهنگی، قابل مدیریت و تأمین است.
7432

نسخه چاپی